امریکا در انتظار امضای قرارداد جدید هسته‌ای با ایران

© AFP 2023 / Carlos Barriaامریکا در انتظار امضای قرارداد جدید هسته‌ای با ایران
امریکا در انتظار امضای قرارداد جدید هسته‌ای با ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا قصد دارد قرارداد جدیدی را با ایران به امضا برساند که علاوه بر برنامهٔ هسته‌ای ایران، برنامهٔ تولید راکت‌های بالستیک در این کشور را نیز در بر بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک، نمایندهٔ ویژه وزارت خارجه امریکا در امور ایران روز چهارشنبه ۱۹ سپتمبر در سخنرانی‌اش در یکی از انستیتوت‌های واشنگتن گفته است که امریکا در تلاش امضای قرارداد جدید با ایران می‌باشد.

وی همچنان گفته است که با وجود اعلامیه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا و مایک پامپیو، وزیر خارجه این کشور مبنی بر آماده‌بودن برای ملاقات با مقامات ایرانی، تهران علاقمند برگزاری مذاکرات نیست.

به گفتهٔ وی، واشنگتن به‌طور آشکار اعلام کرد که آمادهٔ مذاکرات با ایران است، اما آیت‌الله خمینی، رهبر مذهبی ایران، حسن روحانی، رئیس جمهور و جواد ظریف، وزیر خارجه ایران "اشاره نمودند که آنها علاقمند مذارکرات نمی‌باشند".

ترامپ خواهان گفتگو با ایران - اسپوتنیک افغانستان
امریکا خواهان گفتگو با ایران

برایان هوک افزوده است: "این موقف آنهاست و ما آنر احترام می‌کنیم".

قبل از این، در ماه جاری دونالد ترامپ اعلام نموده بود که احتمال برگزاری مذارکرات با جانب ایرانی، بستگی به تهران دارد، نه به وی.

به تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته‌ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یکطرفه می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала