ترامپ بدترین اشتباه تاریخ امریکا را نامبرد

© AFP 2023 / Saul Loebترامپ بدترین اشتباه تاریخ امریکا را نامبرد
ترامپ بدترین اشتباه تاریخ امریکا را نامبرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، در مصاحبه‌ای به انتقاد از جورج بوش پرداخته و گفته است که او "بزرگترین خطای فاجعه‌بار دوره ریاست جمهوری که در تاریخ امریکا ثبت شده" را مرتکب شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Hill.، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهورامریکا در مصاحبه با این نشریه امریکایی گفت، بدترین اشتباهی که کشورما در طول تاریخ مرتکب شده است، رفتن به خاورمیانه به دستور جورج بوش، رئیس‌جمهور اسبق امریکا بود.
شاید اوباما هم به اشتباهی سربازان امریکایی را خارج کرده باشد اما از نظر من، ورود به خاورمیانه بزرگترین اشتباهی است که کشورما در طول تاریخ مرتکب شده است.
ترامپ تاکید کرد: این از چه نظر فاجعه‌باری است؟ چون ما هفت تریلیون دالر در خاورمیانه مصرف کردیم. اکنون اگر بخواهیم پنجره‌ای را در جایی اعمارکنیم، آنها به ما می‌گویند " این کار را نکن." هفت تریلیون و میلیون‌ها انسان! (از دو طرف) را در آنجا از دست دادیم. 

آیا ترامپ به مانند اوباما و بوش قصد عقب نشینی در مقابل طالبان را دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا ترامپ به مانند اوباما و بوش قصد عقب نشینی در مقابل طالبان را دارد؟

رئیس‌جمهور همچنین گفت: به نظرم تنها اشتباهی که می‌توان از آن به عنوان بدترین اشتباه تاریخ یاد کرد، همین است. جنگ داخلی قابل فهم است. جنگ داخلی، جنگ داخلی است. این فرق دارد. من به شما می‌گویم که ورود ما به خاورمیانه را می‌توان بدترین روز برای کشورما توصیف کرد.
برآوردهای متفاوتی از مصارف جنگ‌های امریکا در عراق و افغانستان وجود دارد که ترامپ غالبا از آنها انتقاد می‌کند. برآورد جدید دانشگاه براون، اندازه مصارف تا سپتامبر 2017 را 5.6 تریلیون دالر اعلام کرد که شامل هزینه‌های مرتبط با این دو جنگ، اقدام نظامی مرتبط با پاکستان و سوریه، هزینه‌های امنیت امریکا و مصارف درمانی متقاعدین جنگ‌ها می‌شود. پنتاگون مجموع مصارف مرتبط با جنگ‌ها در عراق، افغانستان و سوریه بین سال‌های 2001 2018 را 1.52 تریلیون دالر رقم می زند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала