انتقال مسوولیت بورد هماهنگی پولیس افغانستان به بریتانیا

© Flickr / NATO Training Mission-Afghanistan انتقال مسوولیت بورد هماهنگی پولیس افغانستان به بریتانیا
انتقال مسوولیت بورد هماهنگی پولیس افغانستان به بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولیت نوبتی بورد جهانی هماهنگی پولیس افغانستان به گونه رسمی از کانادا به بریتانیا سپرده شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " طلوع نیوز" این مسوولیت یک سال پیش توسط کانادا به دوش گرفته شد. سفیر کشورهای کمک کننده که مسوولیت رهبری این بورد را می‌گیرند یکجا در هماهنگی با وزیر امور داخله افغانستان روی هماهنگی، همکاری تخنیکی و مصارف بودجه کشورهای کمک کننده همکاری می‌کنند.
در مراسم انتقال مسوولیت این بورد به بریتانیا، مقام‌های ارشد افغانستان و سفیران کشورهای دیگر در افغانستان اشتراک کرده بودند.
در این نشست، عبدالله عبدالله رییس اجرائیه کشور افزایش تلفات نیروهای پولیس در شماری از ولایت‌ها را نگران کننده خواند.
آقای عبدالله گفت: " رقم بالای تلفات یکی از مسایلی است که هیئت رهبری وزرات امور داخله در هماهنگی با سایر نهادها در این قسمت یک توجه خاصی داشته باشد. متأسفانه رقم تلفات بسیار زیاد است که این ارتباط می‌گیرد به استحکامات، موضع و به سنگر که باید به آن‌ها رسیده‌گی شود."
در همین حال، نیکولاس کی، سفیر بریتانیا در کابل، مأموریت بورد جهانی هماهنگی پولیس افغانستان راناتمام خواند و گفت که خواست او این است تا روند بررسی پولیس خیالی در وزارت داخله تکمیل شود.
پرابو حریهاران، شاژادفیر کانادا در کابل، گفت: " وزرات امور داخله پیشرفت مثبتی را در رهبری نیروهای امنیتی نشان داده است. خصوصا در راستای گماشتن فرمانده‌هان پولیس ولسوالی‌ها و نیز شفافیت تا اندازه‌ای در این وزارت تأمین شده است اما به یان موافق استیم که کارهای بیشتری در این راستا باید صورت بگیرد."
ویس احمد برمک وزیرامور داخله در این نشست از بایومتریک شدن بیش از 97 درصد نیروهای پولیس سخن گفت.
آقای برمک گفت: مسئله پولیس خیالی را به سه مرحله تقسیم کردیم، مرحله اساسی این بود که نیروهای پولیس ثبت و بایومتریک شوند که که اکنون پیشرفت ما در این زمینه نود و هفت اعشاریه پنج درصد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала