انعکاس بازگشت جنگ افزار های غول پیکر روسی در رسانه های امریکایی

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر انعکاس بازگشت جنگ افزار های غول پیکر روسی در رسانه های امریکایی
انعکاس بازگشت جنگ افزار های غول پیکر روسی در رسانه های امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آژانس مطالعات نظامی خارجی ارتش امریکا نوشت، که روسیه به نوسازی توپخانه های بزرگش آغاز کرده است.

جنگ افزار بی همتای روسیه از نگاه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
جنگ افزار بی همتای روسیه از نگاه امریکا
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نشنل انترست به نقل از آژانس مطالعات نظامی خارجی ارتش امریکا  (FMSO)نوشت: ما درباره توپ های 240 میلیمتری S4 "Tulip"2 و "Peony" 203 S72 میلیمتری صحبت می کنیم. هر دو جنگ افزار توانایی شلیک کلاهک های هسته را دارند.

این روزنامه می نویسد، اگر جنگ سرد به جنگ گرم تبدیل شد، ناتو تجربه تلخی را خواهد آموخت. روسیه پس از پایان جنگ سرد بیشتر این توپخانه های بزرگ را به انبارها انتقال داد و اما اکنون برای جلوگیری از تهدیدات تصمیم به مدرن سازی این جنگ افزارها گرفته است.

این روزنامه به نقل از آژانس مطالعات نظامی خارجی ارتش امریکا  می نویسد:- "با توجه به برخی گزارش ها ارتقا و ادغام در سیستم فرماندهی و کنترل مدرن و پیاده سازی سیستم های 2С4 بهبود یافته و میله و مکانیزم های آنها ارتقا و یا تبدیل شده است".

با این وجود تحلیلگران آژانس نمی دانند چرا روسیه جنگ افزارهای قدیمی را باز می گرداند. بر طبق ادعای یکی از این تحلیلگران، روسیه این جنگ افزار ها را برای دفاع دشمن و هزینه کمتر نسبت به راکت های بالستیک نوسازی می کند.

یادآوری می کنیم، که توپ های توپولتی 240 میلیمتری در زمان شوروی برای از بین بردن ساختمان های مستحکم، پرسنل و جنگ افزار های دشمن ساخته و استفاده از آن در سال 1972 آغاز گردید. از توپ های 2С4 در جریان جنگ در افغانستان نیز استفاده شده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала