نشریه: S-500 و Su-57 را فراموش کنید، نظامیان روسی برای آینده پلان های بزرگ دارند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر نشریه: S-500 و Su-57 را فراموش کنید، نظامیان روسی برای آینده پلان های بزرگ دارند
نشریه: S-500 و Su-57 را فراموش کنید، نظامیان روسی برای آینده پلان های بزرگ دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دییو ماجومدار (Dave Majumdar) در نشریه « National Interest»، چاپ امریکا می نویسد، روسیه آمادگی پلان های کارهای علمی-تحقیقاتی و تجربوی- طراحی در باره ساختن سلاح نسل آینده آغاز کرده که باید بعد از سیستم های، مانند طیاره جنگی نامرئی Su-57 و مجتمع دفاع هوایی S-500 بوجود خواهند آمد.

ولادیمیر پوتین اعلام داشت که روسیه باید پلانگذاری برای آینده با درنظرداشت نیازمندی های دورنمایی دفاعی آغاز کند.

اما این پلان ها تحقق خواهند یافت؟

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جلسه کمیسیون نظامی-صنعتی در کرملین گفت:« سوال مهم کلیدی اجندای ما — این تعیین آغاز تشکل برنامه دولتی نوبتی و دورنمایی تسلیحات می باشد».

© Sputnikعصر نوین پوتین
عصر نوین پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عصر نوین پوتین

پوتین گفت که روسیه باید پلانگذاری برای آینده را با درنظرداشت نیازمندی های دورنمایی دفاعی آغاز کند، اگرچه حالا آن پلان های را تحقق می بخشد که در چارچوب برنامه فعلی تمویل میشوند که تا سال 2027 در نظر گرفته شده اند.

رهبر روسیه گفت:« در عین حال ما باید به پیش حرکت نمائیم و همین امروز پلانگذاری برای طرح های آینده و تولید نمونه های دورنمایی، برای دهه آینده، آغاز کنیم».

او اعتراف نمود که مسایل زیادی توسط امکانات صنایع نظامی روسیه تعیین میشوند که باید موثریت مخارج را بالا برد. او گفت:« واضح است، چیزهای زیادی به امکانات مجتمع دفاعی-صنعتی مربوط خواهد بود. و در اینجا بطور خاص تذکر میدهم که شرط حتمی انکشاف باثبات آن و اجرای به موقع و کامل قراردادها بهبود سیستم تشکل قیم محصولات نظامی شمرده میشود».

روسیه تکمیل نمودن مودل نو تشکل قیم که در دسمبر سال 2017 تصویب شده بود، ادامه میدهد. پوتین اعلام داشت:« این کار سازمان مجتمع دفاعی-صنعتی را جهت کاهش مخارج تشویق میکند، تخنالوژی های معاصر تولیدی و اداری را بکار میگیرد و بدینوسیله موثریت، جذابیت سرمایه گذاری رشته و امکانات آن برای تولید محصولات رقابتی و عالی تخنالوژیکی استفاده ملکی را بالا می برد. باید مناسبتر ساختن سیستم تشکل قیم را ادامه داد. بصورت فعالانه تخنالوژی های اطلاعاتی و عددی معاصر را بکار برد، تا هرچه عمیق تر تحلیل گردد که قیمت های محصولات نظامی چگونه تشکیل میشوند و به سرعت نقاط مشکل آفرین تثبیت گردند».

پوتین در ادامه گفت، در سال های اخیر از دست دادن کدرهای بااستعداد در صنایع دفاعی روسیه که نسبت متقاعدشدن متخصصین کهنسال دوران شوروی و رفتن به رشته های دیگر تضعیف شده بود، متوقف شده است. رئیس جمهور گفت:« موثریت کار مجتمع دفاعی-صنعتی مستقیماً به انکشاف کدری رشته مربوط می باشد».

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر تانک نو «ارماتا» روسیه بهترین تانک در جهان است؟
تانک نو «ارماتا» روسیه بهترین تانک در جهان است؟ - اسپوتنیک افغانستان
تانک نو «ارماتا» روسیه بهترین تانک در جهان است؟

پوتین به موفقیت های روسیه (به عقیده او) در طرح پروژه های نو که 21 آن در سال 2015 تصویب شده بودند، اشاره نمود. رئیس جمهور اعلام داشت:« در نتیجه اجرای پروگرام به نیروها باید تخنیک جدید، جدیدترین نمونه های تسلیحات که نظر به مشخصات تاکتیکی-تخنیکی از نمونه های مشابه خارجی برتری دارند، وارد شوند. در جمله آنها — مجتمع راکتی «سرمات»، طیاره شکاری نسل پنجم Su-57، تانک حفاظت شده عالی بر پلتفورم «ارماتا» و همچنان مجتمع راکتی دفاع هوایی S-500 و تحت البحری پروژه 677 شامل می باشند».

CC BY 4.0 / Verteidigungsministerium Russlands / نشریه: S-500 و Su-57 را فراموش کنید، نظامیان روسی برای آینده پلان های بزرگ دارند
نشریه: S-500 و Su-57 را فراموش کنید، نظامیان روسی برای آینده پلان های بزرگ دارند - اسپوتنیک افغانستان
نشریه: S-500 و Su-57 را فراموش کنید، نظامیان روسی برای آینده پلان های بزرگ دارند

زمان نشان خواهد داد که تا چه حد پروگرام دورنمایی صنایع دفاعی روسیه موفق خواهد بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала