ارزیابی پنتاگون از اقدامات مشترک روسیه و ترکیه در سوریه

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiارزیابی پنتاگون از اقدامات روسیه و ترکیه در سوریه
ارزیابی پنتاگون از اقدامات روسیه و ترکیه در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحلیلگر سابق پنتاگون اقدامات اخیر کشور های روسیه و ترکیه را در ادلب مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیداری را در شهر سوچی روسیه برگزار کردند که حدود 4 و نیم ساعت طول کشیده است. دو طرف در پایان این نشست توافق کردند که یک منطقه حائل غیر نظامی در ولایت ادلب سوریه تا 15 اکتبر ایجاد کنند.
کارین کویتکوفسکی، تحلیگر سابق وزارت دفاع امریکا و دگروال نیروی هوایی ایالات محده معتقد است که گامی را که روسیه و ترکیه برای ایجاد یک منطقه غیر نظامی در " ادلب" سوریه برداشته اند، می تواند از اقدامات تحریک آمیز ایالات متحده در این منطقه جلوگیری کند
او گفت، با وجود مقیاس کوچک، ابتکار مشترک روسیه و ترکیه در ادلب یک رویداد مهم و یک گام سازنده بود که این دو کشور را متحد ساخت تا از اقدامات غیر مسئولانه ایالات متحده امریکا در منطقه جلوگیری نمایند.  

توافق روسیه و ترکیه بر ایجاد ساحه غیر نظامی در ادلب - اسپوتنیک افغانستان
توافق روسیه و ترکیه بر ایجاد ساحه غیر نظامی در ادلب

در این متن تحلیلگر سابق پنتاگون، امریکا را یک "کودک شیطان" و اتحاد روسیه با ترکیه — را فرد "بالغ" نامیده که نقش حائل را بازی کرد.  
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واکنش به این تصمیم روسای جمهور روسیه و ترکیه گفت: ما از اقدامات روسیه و ترکیه برای جلوگیری از حمله تهاجمی نیروهای نظام اسد و متحدانش به ادلب استقبال می‌کنیم و از هر تلاش دیگری برای کاهش خشونت‌ها در سوریه استقبال خواهیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала