سرمایه بزرگ چین علیه امریکا

© REUTERS / Marcos Brindicciسرمایه بزرگ چین علیه امریکا
سرمایه بزرگ چین علیه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جک ما رئیس علی بابا غول اینترنت چینی، گفت که برنامه های این شرکت برای ایجاد یک میلیون شغل در ایالات متحده عملی نمی‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، جک ما، بنیان‌گذار و رئیس علی‌ بابا بزرکترین شرکت انترنتی چین گفت که به دلیل تنش‌های به میان آمده میان پکن و واشنگتن، شرکتش دیگر نمی‌تواند به قولی که پیش از این داده بود یعنی ایجاد 1 میلیون شغل در ایالات متحده آمریکا عمل کند.
او گفت: "این قول با توجه به همکاری‌های دوستانۀ چین و امریکا و روابط تجاری دوجانبۀ آنها داده شد اما وضعیت کنونی، پایه‌های این همکاری را نابود کرده است و به همین دلیل نمی‌توان آن را عملی کر".
وعدۀ ایجاد یک میلیون شغل در جنوری سال 2017 میلادی پس از دیدار جک ما با دونالد ترامپ در برج ترامپ در نیویورک داده شد.
در ادامۀ تاثیرگذاری جنگ تجاری بر فعالیتهای سرمایه‌گذاری، بازارهای مالی چین روز پنج‌ شنبه در حالی کارشان را آغاز کردند که پس از دو روز افزایش، ارزش شاخص سهام در این روز دچار افت شد که عمده دلیل آن افزایش حساسیت های سرمایه‌گذاران در قبال آخرین خبرها از جنگ تعرفه‌ای میان دو کشور بود.
جک ما، از بنیانگذاران گروه تجارت الکترونیک چینی «علی بابا» می‌گوید که مردم باید خود را برای جنگ تجاری آماده کنند که برای مدتی بیش از 20 سال میان چین و ایالات متحده امریکا طول خواهد کشید.
او در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد که در تیانجین در شمال چین برگزار شد اعلام کرد که شرایط اقتصادی کنونی خوب نیست و این وضعیت می‌تواند برای سالهای طولانی حتی دهه‌ها ادامه یابد.
به گفته او هدف از افزایش تعرفه‌ها توسط آمریکا، فعالیتهای تجاری چین نیست بلکه نفوذ اقتصادی رو به رشد چین است و با توجه به اقدامات آمریکا علیه جاپان در سال‌های 80 میلادی، اکنون واشنگتن چین را هدف قرار داده زیرا این کشور به دومین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شده است.
جک ما تاکید کرد که برای مقابله با این وضعیت، چین باید اقتصادی بازتر داشته باشد و بر این اساس از رهبران حزب حاکم کشورش خواست تا به وضعیت موجود نه به عنوان بحران بلکه به عنوان فرصتی برای ارتقاء سیاستهای اقتصادی چین بنگرند.
او افزود که چین باید بر صادرات از مسیر "جاده ابریشم نوین" که دروازه‌ای به سوی آفریقا، جنوب‌شرق آسیا و اروپاست، تمرکز کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала