جنرال دوستم در نشست های کابینه حضور ندارد

© Photo / ARG / ARGجنرال دوستم در نشست های کابینه حضور ندارد
جنرال دوستم در نشست های کابینه حضور ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور افغانستان دیریست که در نشست های کابینه، شورای امنیت ملی و قوماندانی اعلی افغانستان حضور ندارد.

جنرال دوستم دوباره خواستار رهایی قیصاری شد - اسپوتنیک افغانستان
جنرال دوستم دوباره خواستار رهایی قیصاری شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال عبدالرشید دوستم معاون نخست رییس جمهور افغانستان از هنگام برگشتش از ترکیه تا کنون در نشست‌های کابینه، شورای امنیت ملی و قوماندانی اعلی این کشور حضور نیافته است.

در دوماۀ پسین نُه نشست شورای امنیت ملی، کابینه و قوماندانی اعلی برگزار شده‌اند، اما جنرال دوستم در همه این نشست‌ها حضور نداشته است.

منابع نزدیک به معاون نخست رییس جمهور افغانستان می‌گویند، که جنرال دوستم در این نشست‌‎ها دعوت نشده بود و ریاست جمهوری حتا آجندای این نشست‌ها را نیز با وی در میان نگذاشته است.

عبدالله قرلق معاون حزب جنبش ملی در این باره می‌گوید:- "تا هنوز هم آن توافق همه جانبه و رضایت همه جانبه به وجود نیامده".

دفتر رسانه‌‌های ریاست جمهوری افغانستان، از برگزاری نشست‌های کابینه، سرقوماندانی اعلی و شورای امنیت ملی در دوماه پسین آماری بدست نمی‌دهد، اما بربنیاد صفحۀ انترنتی ریاست جمهوری افغانستان درماه‌های اسد و سنبله، پنج نشست قوماندانی اعلی، سه نشست کابینه و یک نشست شورای امنیت ملی برگزار شده اند و در تمامی این نشست‌ها معاون نخست رییس جمهور  این کشور حضور نداشته است.

معاون نخست رییس جمهور که عضویت هر سه نشست را دارد، نزدیک به دو سال است که در این نشست‌ها حضور نیافته است. وی  ۱۴ماه در ترکیه به سر برد و اکنون که دوماه می‌شود به کشور برگشته است نیز در این نشست‌ها دیده نمی‌شود.

قادرشاه، سخن‌گوی شورای امنیت ملی در این باره می‌گوید:- "در این اواخیر حالات بسیار نظامی و امنیتی بود که به بررسی‌ها و رهنمایی‌های زود هنگام نیاز بود و برهمین بنیاد، رییس جمهور به گونه پی در پی نشست های قوماندانی اعلی را دایر کرده است".

افزون بر این، در نشست‌های امنیتی و نشست‌های مهم دیگری چون دیدار رییس جمهور با مقام‌های بلند پایۀ خارجی نیز دیده می‌شود که رییس اجراییه و معاون دوم رییس حضور دارند اما از جنرال دوستم خبری نیست.

یادآوری می کنیم، که جنرال دوستم، پس از برگشت از ترکیه دوبار با محمد اشرف غنی دیدار کرده است. هرچند گرمی روابط دوستم و رییس جمهور غنی در آغاز ماهای کار حکومت وحدت ملی به سردی گرایید، اما این روابط هنگامی تیره شد که احمد ایشچی جنرال دوستم و نگهبانانش را به لت و کوب و آزار و اذیت جنسی متهم ساخت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала