سفر گردشگری به دورادور مهتاب با شرکت فضایی روسی

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر سفر گردشگری به دورادور مهتاب با شرکت فضایی روسی
سفر گردشگری به دورادور مهتاب با شرکت فضایی روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت راکتی – فضایی روسی "انرگیا" آماده است تا به گردشگران "فضایی" سفر دورادور مهتاب را پیشنهاد کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از یک منبع در بخش راکتی — فضایی، شرکت "انرگیا" از چندین سال بدینسو روی این پروژه کار می‌کند. منبع گفت: "در حال حاضر قیمت تکت افزایش یافته است و از ۱۵۰ الی ۱۸۰ میلیون دالر امریکایی می‌باشد".

وی یادآور شد که از ابتدا شرکت روسی "انرگیا" و شرکت امریکایی "اسپیس ادونچرز" (Space Adventures) با پیشنهاد سفر توریستی به دورادور کره مهتاب، وارد بازار تجاری شدند. قیمت یکی از دو چوکی (چوکی سوم برای فرمانده راکت — فضانورد حرفوی در نظر گرفته شده) ۱۵۰ میلیون دالر بود. در سال بعدی بنابر عدم تقاضا قیمت یک تکت تا ۱۲۰ میلیون دالر کاهش یافت.

آزگاردیا – اولین کشور فضایی - اسپوتنیک افغانستان
آزگاردیا – اولین کشور فضایی

این سفر حدود یک هفته را در بر خواهد گرفت. گردشگران می‌توانند در فاصله چند صد کیلومتری از سطح مهتاب پرواز نمایند.انتظار می‌رود که شرکت روسی برای این سفر از راکت "سایوز — ۲" که از ایستگاه فضایی "بایکانور" به فضا پرتاب خواهد شد، استفاده نماید.

قابل ذکر است که شرکت "اسپیس ایکس" چند سال قبل سفر دورادور مهتاب را با استفاده از کشتی فضایی (Dragon 2) توسط دو گردشگر در اخیر سال ۲۰۱۸، اعلام نموده بود. هفته گذشته این شرکت اعلام کرد که نخستین مسافر تجاری که به مهتاب فرستاده خواهد شد، میلیاردر جاپانی، یوساکو مایدزاوا، خواهد بود.

به گفته رئیس SpaceX، این سفر چهار — پنج روز را در بر خواهد گرفت. وی درباره زمان این سفر چیزی نگفت، اما به گفتهٔ خود گردشگر فضایی، این سفر در سال ۲۰۲۳ انجام می‌شود. شرکت فضایی امریکایی مبلغی را که مایدزاوا در بدل این سفر خواهد پرداخت، افشا نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала