چین: امریکا اجازهٔ دخالت در امور چین – روسیه را ندارد

© AFP 2023 / HOW HWEE YOUNGچین: امریکا اجازهٔ دخالت در امور چین – روسیه را ندارد
چین: امریکا اجازهٔ دخالت در امور چین – روسیه را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر خارجه چین اعلام نمود که چین به این باور است که همکاری با روسیه در بخش نظامی، یک امر عادی در روابط بین‌المللی می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکهٔ تلویزیونی مرکزی چین، جن سزگوان، معاون وزیر امور خارجه چین با احضار نمودن تیری برنستد، سفیر ایالات متحده امریکا در این کشور، به وی گفته است: "همکاری نظامی روسیه — چین یک امر عادی میان دو کشور مستقل می‌باشد و ایالات متحده امریکا حق دخالت در آن را ندارد". وی همچنان افزوده است که به سفیر امریکا در ارتباط به تحریم‌های واشنگتن به‌خاطر خریداری سلاح روسی توسط پیکن، "هشدار جدی" داده شده است، وی افزوده است: "واشنگتن با اقدامات خود نورم‌های اساسی حقوق بین‌المللی را نقض کرده است".

پومپئو: چین برای امریکا بیشتر از روسیه خطرناک است - اسپوتنیک افغانستان
پومپئو: چین برای امریکا بیشتر از روسیه خطرناک است

معاون وزیر خارجه چین وعده سپرد که چین تمام اقدامات لازم جهت دفاع قاطعانه از علایق ملی را اتخاذ خواهد کرد و هشدار داد که "ایالات متحده امریکا باید هر چه زودتر اشتباهات‌شان را اصلاح نموده و تحریم‌های شان را لغو کنند، در غیر آن مسوولیت به دوش خود شان خواهد بود".

همچنان گزارش شده است که چین تصمیم گرفته است تا فرمانده نیروهای بحری اردوی چین را از ایالات متحده امریکا فراخوانده است. گفته می‌شود که این تصمیم مبنی بر تحریم‌های امریکا به‌خاطر همکاری نظامی چین با روسیه، گرفته شده است.

به تاریخ ۲۰ سپتمبر امریکا تحریم‌هایی را علیه ادارهٔ آمادگی نیروها و تامینات شورای نظامی مرکزی چین و همچنان رئیس این اداره لی شانفو، وضع کرد. مقامات امریکایی این تحریم‌ها را به‌خاطر خریداری جنگنده‌های سوخو — ۳۵ روسی و مجتمع راکتی دفاع هوایی اس — ۴۰۰ روسی، توسط چین، وضع کرده اند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала