جا به جایی اس-300 در سوریه در مدت 2-3 ماه توسط روسیه

© Sputnik / Aleksei Danichevجا به جایی اس-300 در سوریه در مدت 2-3 ماه توسط روسیه
جا به جایی اس-300 در سوریه در مدت 2-3 ماه توسط روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه می تواند در مدت زمان 2 تا 3 ماه سیستم دفاع راکتی اس-300 را در سوریه جا به جا کند.

سوریه از کار اس-300 تمجید کرد - اسپوتنیک افغانستان
سوریه از کار اس-300 تمجید کرد
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور موراخوفسکی سردبیر و کارشناس مجله «آرسنال اتیچستوا» گفت: در صورت نیاز مسکو می تواند سیستم دفاع هوایی اس-300 را در مدت زمان 2 تا3 ماه در دمشق جا به جا کند. اما همزمان با تحویل سیستم جدید لازم است که سیستم دفاع راکتی سوریه را بروز رسانی کند.

این کارشناس یادآوری می کند که در سال 2010، زمانی که توافق نامه ای بین سوریه و روسیه برای تحویل سیستم های دفاع راکتی به دمشق انجام شد، اسرائیل نگرانی خود را ابراز کرد و از مسکو خواست است که این کار را نکند.

او در ادامه افرود: اسرائیل متوجه شد که قرار است مجموعه دفاعی اس-200 با مجموعه دفاعی اس-300 در سوریه جایگزین شود و گفت: فدراسیون محترم روسیه، به نظر می رسد که با تحویل اس-300 به سوری ها باعث می شوید که تقریبا کل قلمرو اسرائیل تحت سیستم دفاع راکتی سوریه قرار بگیرد و هواپیماهای اسرائیلی بلافاصله پس از صعود می توانند توسط سوریه مورد هدف قرار بگیرند. این برای ما مناسب نیست، ما نگرانی و عمیق خود را بیان می کنیم و به شدت از شما می خواهیم که این قرارداد را اجرا نکنید.

موراخوفسکی گفت، که در حال حاضر دفاع هوایی سوریه با مجموعه های دفاعی اس-200 مسلح است.

پس از سرنگونی هواپیمای نظامی ایل-20 روسیه توسط اسرائیل پیوندها میان روسیه و اسرائیل به شدت به پایین ترین سطح رسیده است.

یادآوری می کنیم، که وزارت دفاع روسیه به تاریخ 17 سپتمبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو  خبر داد، که ارتباط با هواپیمای روسی ایل-20 که به پایگاه حیمیم برمی گشت، قطع شده است. این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد، که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم راکتی اس-200 سوریه که در آن 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند، از بین رفت.

 وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود، که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала