نگرانی اسرائيل از انتقام روسیه به‌خاطر سقوط طیارهٔ ایل – ۲۰ در سوریه

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی اسرائيل از انتقام روسیه به‌خاطر سقوط طیارهٔ ایل – ۲۰ در سوریه
نگرانی اسرائيل از انتقام روسیه به‌خاطر سقوط طیارهٔ ایل – ۲۰ در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشریه اسرائيلی نوشته است که اقدامات واکنشی روسیه به حادثه سقوط طیارهٔ نظامی روسی در سوریه می‌تواند باعث "قطع‌شدن بال‌های" اسرائیل و محدودساختن ساحهٔ پرواز نیروهای هوایی اسرائیل در قلمرو سوریه شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه اسرائيلی Haaretz، اسرائيل امیدوار است که روسیه تنها برای یک هفته آسمان سوریه را مسدود نماید و پرواز در نزدیکی پایگاه‌های روسی را ممنوع قرار ندهد. در غیر آن جنگنده‌های اسرائیلی نمی‌توانند بر مناطق شمالی دمشق ضربات هوایی وارد کنند. همچنان اقدامات سخت روسیه می‌توانند باعث ایجاد ساحات امن برای نیروهای حکومتی سوریه و "حزب‌الله" شود که این عمل به ایران اجازه می‌دهد تا مواضع‌اش را در منطقه تقویت بخشد.

به تاریخ ۱۷ سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط وزارت دفاع روسیه با طیارۀ روسی ایل — ۲۰ که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این طیاره با ۱۵ تن خدمه پرواز در فاصله ۳۵ کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت.

اسرائیل هواپیمای ایل-20 روسیه را سرنگون کرد - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل هواپیمای ایل-20 روسیه را سرنگون کرد

چنانکه در وزارت دفاع روسیه گفته اند، در عین زمان چهار جنگندۀ اف — ۱۶ اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام می‌دادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب می‌شد.

در وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته اند که طیارۀ‌های اسرائیلی قصداً در منطقه لاذقیه وضعیت خطرناک ایجاد نمودند، ابزارهای کنترول هوایی اسرائیل از قبل طیارۀ ایل — ۲۰ را دیده بودند، زیرا طیارۀ مذکور در حال فرود آمدن بود.

علاوه بر این، اسرائیل از انجام عملیات هوایی در منطقه لاذقیه به فرماندهی نیروهای روسی در سوریه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه این اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل را یک اقدامت خصمانه خوانده است و به خود حق انجام اقدامات بالمثل را داده است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала