تماس تلفنی نتانیاهو با پوتین پس از تحویل S-300 روسیه به سوریه

© AP Photo / Gali Tibbon/Poolتماس تلفنی نتانیاهو با پوتین پس از تحویل S-300 روسیه به سوریه
تماس تلفنی نتانیاهو با پوتین پس از تحویل S-300 روسیه به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتانیاهو پس از گزارش تحویل S-300 روسیه به سوریه به پوتین تماس تلفونی بر قرار کرد.

به گزارش اسپوتنیک سرویس مطبوعاتی کرملین گزارش دادکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفتگوی تلفنی انجام دادند.
این گفتگو با ابتکار نتانیاهو برگزار شد، وی بار دیگر همدردی خود را در رابطه با مرگ نظامیان روسی در 17 سپتامبر در سوریه ابراز نمود.
رهبران دو کشور درباره این حادثه با توجه به اطلاعاتی که توسط ارتش اسرائیل در مورد اقدامات نیروهایی هوای این کشور ارائه شده است که البته با اطلاعات وزارت دفاع روسیه مغایرت دارد، گفتگو کردند.
در بیانیه ای کرملین گفته می شود: "جانب روسیه معتقد است که اقدامات نیروی هوایی اسرائیل عامل اصلی در این فاجعه است".
پوتین در گفتگو با نتانیاهو "تاکید کرد" که تصمیم روسیه مبنی بر تقویت و توانایی رزمی نیروهای دفاع هوایی سوریه با وضعیت فعلی مطابقت دارد.
کرملین براین عقیده است که هدف اصلی روسیه از این عمل، جلوگیری از تهدید بالقوه به زندگی نظامیان روسیه است.
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به تاریخ 24 سپتامبر گفت که روسیه ظرف دو هفته بهدستگاه راکت های ضد هوایی S-300 را به سوریه تحویل می دهد.
وزارت دفاع روسیه اطلاع داده است که 17 سپتمبر حوالی ساعت یازده شب (به وقت مسکو) ارتباط با طیارۀ روسی ایل — 20 که به پایگاه هوایی حمیمیم در حال بازگشت بود، قطع شد. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این طیاره با 15 تن خدمه پرواز در فاصله 35 کیلومتری از سواحل بحیرۀ مدیترانه قرار داشت.
چنانکه در وزارت دفاع روسیه گفته اند، در عین زمان چهار جنگندۀ اف — 16 اسرائیلی، بر ولایت لاذقیه سوریه حملات هوایی انجام می‌دادند، و از کشتی نظامی فرانسوی اوورن (Auvergne) نیز راکت پرتاب می‌شد.
در وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته اند که طیارۀ‌های اسرائیلی قصداً در منطقه لاذقیه وضعیت خطرناک ایجاد نمودند، ابزارهای کنترول هوایی اسرائیل از قبل طیارۀ ایل — 20 را دیده بودند، زیرا طیارۀ مذکور در حال فرود آمدن بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала