سفیر روسیه: کابل به کشاندن خود به کمپاین ضد روسیه اجازه نه داد

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Islamic Republic of Afghanistanسفیر روسیه: کابل به کشاندن خود به کمپاین ضد روسیه اجازه نه داد
سفیر روسیه: کابل به کشاندن خود به کمپاین ضد روسیه اجازه نه داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر مانتیتسکی سفیر کبیر فدراسیون روسیه می گوید که کابل به کشاندن خود به کمپاین ضد روسیه اجازه نمی دهد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر مانتیتسکی سفیر کبیر فدراسیون روسیه در افغانستان ملاقات های بین المللی در باره حل اوضاع در افغانستان بصورت منظم در میدان های مختلف برگزار میگردند، ولی دستیابی بر پیشرفت در امر قطع خونریزی در این کشور تا به حال ممکن نه شده است.
در آستانه چنین ملاقات نوبتی که باید در مسکو صورت گیرد، الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» راجع به دورنمای حل صلح آمیز منازعه و راجع به اینکه مذاکرات بین افغانستان و فدراسیون روسیه در باره صدور هلیکوپترها در کدام سطح قرار دارند، معلومات داد و همچنان توضیح کرد که چرا کابل به تحریکات غرب تن نه داد و دیپلوماتان روسیه را اخراج نکرد.
مانتیتسکی در پاسخ به اینکه، اوضاع در عرصه امنیتی در حال حاضر چگونه می باشد؟ تحرک انکشاف آن چگونه است گفت: در این اواخر اوضاع در افغانستان به شدت حاد گردیده است. عملاً هر روز برخوردهای محاربوی رخ میدهند که در آنها تعداد بسیار زیاد پولیس، نظامیان افغان و کارمندان نیروهای امنیت ملی افغان کشته میشوند.
از جمله حوادث اخیر — تصرف شهر غزنی در اوایل ماه اگست توسط طالبان میتوان یاداوری کرد. فقط بعد از گذشت شش روز نیروهای امنیتی افغانستان با مساعدت امریکا توانستند طالبان را از شهر بیرون کنند. اشغال ویرانی های بزرگ و همچنان کشته شدن بسیاری مردم ملکی و نظامیان در پی داشت. این یکی از شاخص های آنست که اوضاع بهبود نمی یابد. عین وضع در شمال، در ولایت فاریاب و همچنان ولایات دیگر جریان داشت.
در عین حال، وضع سنگین به ارتباط موجودیت «دولت اسلامی» (داعش، سازمان تروریستی، ممنوع در فدراسیون روسیه) در کشور بوجود آمده است. اگرچه امریکایان و حکومت افغانستان میگویند که با داعشیان جداً مبارزه می کنند و اینکه آنها سرکردگان آنها را نابود می سازند، چندی قبل در یکی از ولایات بیش از 250 جنگجو به نیروهای حکومتی تسلیم شدند. این کار تحت فشار طالبان صورت گرفت که داعشیان را نابود کرده میتوانستند، از همینرو آنها به تسلیمی به حکومت ترجیح دادند.
تمام اوضاع نشان میدهد که داعش حفظ حضور خود را در اینجا ادامه میدهد و این توسط اعمال جدی و پر سروصدای تروریستی مشخص میشود. یکی از چنین اعمال در کابل رخ داد — تروریستان مکتب سپورتی را منفجر ساختند که در نتیجه آن تعداد زیادی کشته شدند. عین کار در شهرهای دیگر نیز رخ میدهد. این بیانگر آنست که پوتنسیال داعش حفظ شده است.
اگر راجع به آمادگی طرف های متخاصم جهت راه اندازی گفتگوهای ملی صحبت نمود، پس این مساله روشن نیست. حکومت کشور اعلام میدارد که میخواهد با طالبان مذاکرات مستقیم بدون شرایط اولیه آغاز کند. ولی طالبان اعلام میدارند که، چون این حکومت را «دست نشانده» میدانند، آنها میخواهند دیالوگ مستقیم را با «باداران» آنها — ایالات متحده آغاز کنند. فعلاً مواضع طرفین به هیچ وجه تغییر نمی کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала