نشست مشاورین امنیت ملی کشورهای منطقه در تهران

© Fotolia / Borna Mirahmadianنشست مشاورین امنیت ملی کشورهای منطقه در تهران
نشست مشاورین امنیت ملی کشورهای منطقه در تهران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین نشست دبیران و مشاورین امنیت ملی کشورهای منطقه به شمول افغانستان، ایران، روسیه، چین و هند فردا چهارشنبه(۴ میزان) در تهران برگزار ‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، اولین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی منطقه به ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران برگزار می‌شود و در آن، راه‌های مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تهدیدات جدید تروریسم در منطقه غرب آسیا مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد مسأله افغانستان، نقطه اشتراک همه این کشور و نگرانی جدی ایران و محور نشست تهران باشد.
قرار است حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در این نشست شرکت کند و عصر امروز سه‌شنبه(۳ میزان) وارد تهران خواهد شد.
در حاشیه این اجلاس نیز مقامات امنیتی شرکت‌کننده رایزنی‌های دوجانبه خواهند داشت.
تصمیم برای برگزاری این نشست، در جریان نهمین اجلاس امنیتی سوچی در ماه ثور سال جاری در روسیه گرفته شده بود.
علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران در حاشیه نشست امنیتی سوچی روسیه، در دیدار با حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان گفته بود: حامیان گروه های تروریستی شکست خورده در سوریه به دنبال ناامن کردن افغانستان و انتقال بقایای این تروریست ها به این کشور هستند و همکاری مشترک اطلاعاتی و امنیتی ایران، افغانستان، پاکستان، چین و روسیه، می‌تواند از طریق تجمیع و تبادل ظرفیت‌های پنج کشور، زمینه‌های توقف برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده برخی کشورهای غربی و همپیمان‌های منطقه‌ای آن‌ها را فراهم کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала