روسیه: توانایی نظامی طالبان افزایش یافته

© Sputnik / Saiid Tsarnayevروسیه: توانایی نظامی طالبان افزایش یافته
روسیه: توانایی نظامی طالبان افزایش یافته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه نیکولای پاتروشف معتقد است که که پتانسیل نظامی بالقوه طالبان در افغانستان رو به افزایش است.


به گزارش اسپوتنیک، دبیر شورای امنیت روسیه، نیکولای پاتروشف ضمن صحبت در کنفرانس چند جانبه که در تهران در چوکات نشست مشاورین ملی کشور های منطقه برگزار شد گفت، توان نظامی طالبان افزایش یافته است. وی خاطر نشان ساخت که هدف از، توانایی آنها در انجام حملات گسترده واز قبل آماده شده بالای مراکز اداری و ولسوالی های افغانستان است.
دبیر شورای امنیت روسیه ها کرد که افزایش روزافزون تهدیدات در رابطه با اوضاع افغانستان هم برای روسیه و هم برای سایر کشورها، از جمله شرکای مسکو در سازمان پیمان امنیت جمعی، کاملاً جدی است. 

نیکولای پاتروشف با حنیف اتمر در سوچی دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
نیکولای پاتروشف با حنیف اتمر در سوچی دیدار کرد

این مقام بلندپایه روس با اشاره به اینکه تعداد ستیزه‌جویان در مناطق شمالی افغانستان تقریباً به 15 الی 20 هزار نفر رسیده است، تأکید کرد، اوضاع در افغانستان در نتیجه فعال شدن گروه‌های وابسته به داعش، جنبش طالبان و دیگر سازمان‌های تروریستی وخیم‌تر از قبل شده است.
به‌گفته وی، خطر اقدامات تروریستی ناشی از افغانستان در جمهوری‌های تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان افزایش یافته و در این رابطه روسیه خواستار گسترش همکاری‌ها در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی علیه تروریسم شده است و این مسئله اولویت اقدامات مسکو در جهت‌گیری به‌سمت افغانستان را شامل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала