سینهوا: S-300 اسرائیل را، قبل از آنکه بر سوریه ضربه وارد کند، به فکرکردن مجبور می سازد

© Sputnik / Alexey Danichevسینهوا: S-300 اسرائیل را، قبل از آنکه بر سوریه ضربه وارد کند، به فکرکردن مجبور می سازد
سینهوا: S-300 اسرائیل را، قبل از آنکه بر سوریه ضربه وارد کند، به فکرکردن مجبور می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیصل مقداد معاون وزارت خارجه سوریه در تبصره به آژانس «سینهوا» چین اعلام داشت که استقرار سیستمS-300 دفاع هوایی روسیه در سوریه اسرائیل را به تجدیدنظر بر فیصله خود، قبل از آنکه بر سوریه ضربه وارد کند، مجبور می سازد.

فیصل مقداد معاون وزارت خارجه سوریه، ضمن پاسخ به سوال «سینهوا»، در روز سه شنبه اعلام داشت که راکت های S-300 روسیه که در آینده نزدیک به سوریه ارسال خواهند شد، فقط در صورت حمله بر سوریه استفاده خواهند شد.

تذکرات او در زمینه اظهارت اخیر شخصیت های رسمی روسیه راجع به اینکه مسکو قصد دارد به سوریه مجتمع های راکتی دفاع هوایی برد زیاد S-300 ارسال کند، صورت گرفت.

© AP Photoفیصل مقداد معاون وزارت خارجه سوریه
فیصل مقداد معاون وزارت خارجه سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
فیصل مقداد معاون وزارت خارجه سوریه

روسیه چنین فیصله را چند روز بعد از آن اتخاذ کرد، وقتیکه طیارات F-16 اسرائیل بر مواضع نظامیان سوریه در ولایت لاذقیه ضربات وارد آوردند و از طرف روسیه به این متهم شد که هنگام حمله آنها خود را در پشت طیاره اکتشافی روسیه پنهان نموده بودند.

مقداد گفت:« اسرائیل که به واردآوردن ضربات زیاد به بهانه های مختلف عادت کرده، به محاسبه کردن مجدد و تجدیدنظر (بر فعالیت های خود)، قبل از آن که یکبار دیگر حمله نماید، مجبور خواهد شد. او خاطرنشان ساخت که «تجاوز بر ضد سوریه — تجاوز علیه نیروهای می باشد که با تروریزم در سوریه مبارزه میکنند».

به سوال آژانس «سینهوا» راجع به اینکه در صورتیکه، اگر اسرائیل حملات بر سوریه را بعد از دریافت کردن S-300 ادامه دهد، چه رخ خواهد داد، مقداد گفت:« بگذار اسرائیلیان آزمایش کنند، و ما از خود دفاع خواهیم کرد، طوریکه ما قبلاً عمل میکردیم».

در هفته گذشته طیاره اکتشافی ایل-20 روسیه هنگام حمله طیارات اسرائیلی بر پایگاه سوریه در ولایت لاذقیه در شمال-غرب این کشور سقوط داده شد. همه 15 عضو عمله طیاره ایل-20 کشته شدند. روسیه اسرائیل را متهم ساخت که اطلاع به موقع راجع به ضربات هوایی به روسیه نه داده بود.

در روز یکشنبه وزارت دفاع روسیه اعلام داشت که طیارات F-16 اسرائیل از طیاره اکتشافی ایل-20 روسیه به مثابه پوشش هنگام واردآوردن ضربات بر سوریه استفاده میکردند.

وزیر دفاع روسیه اعلام داشت:« عمل پیلوتان طیارات شکاری اسرائیلی که در نتیجه آن 15 نظامی روسیه کشته شدند، یا غیرمسلکی بودن، یا حد اقل سهل انگاری جنایتکارانه بود».

روسیه که از سال 2015 از اردوی سوریه حمایت میکند، دو پایگاه در سوریه: پایگاه حمیمیم (لاذقیه) و پایگاه نظامی-بحری در تارتوس (در نزدیکی لاذقیه) دارد.

© REUTERS / SANAبشار اسد رئیس جمهور سوریه در پایگاه هوایی حمیمیم روسیه
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پایگاه هوایی حمیمیم روسیه - اسپوتنیک افغانستان
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در پایگاه هوایی حمیمیم روسیه

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала