قطع حمایت مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی در افغانستان

© Photo / Embassy of Afghanistan, Washington, D.C. / Embassy of Afghanistan, Washington, D.C.قطع حمایت مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی در افغانستان
قطع حمایت مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی افغانستان خواستار قطع حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی در این کشور شد.

به گزارش اسپوتنیک، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان در نخستین نشست گفتگوی امنیتی منطقه ای که صبح امروز چهارشنبه(۴ میزان) در تهران برگزار شد، خواستار قطع حمایت های مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی گردیده است.
وی افزوده، تا زمانی که گروه های تروریستی در افغانستان از حمایت مالی و تسلیحاتی خارجی برخوردارند، امکان مقابله موثر با آن ها وجود ندارد.
به گزارش آوا، آقای محب با تاکید بر ضرورت تداوم برگزاری نشست هایی از این دست خاطرنشان ساخته: ایجاد کارگروه مشترک برای دستیابی به سازوکارهای منطقه ای برای مقابله با تهدیدات ناشی از تروریسم، از الزاماتی است که باید از سوی مقامات امنیتی کشورهای منطقه مورد توجه و اقدام قرار بگیرد.
این در حالی است که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در این نشست، خواستار قطع مسیرهای تامین مالی تروریست ها و استفاده از ظرفیت های اطلاعاتی و امنیتی مشترک برای ایجاد هم افزایی و اثرگذاری بیشتر شد.
همزمان نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه خاطرنشان ساخت، حضور نظامی امریکا در افغانستان نه تنها تاثیری در ایجاد ثبات و امنیت نداشته، بلکه موجب پیچیده تر شدن بحران امنیتی در این کشور شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала