نمایندگان پارلمان افغانستان خواستار محاکمه رئیس کمیسیون انتخابات شدند

© Photo / I.E.C.A / I.E.C.Aنمایندگان پارلمان افغانستان خواستار محاکمه رئیس کمیسیون انتخابات شدند
نمایندگان پارلمان افغانستان خواستار محاکمه رئیس کمیسیون انتخابات شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از نمایندگان پارلمان افغانستان با اظهار اینکه رئیس کمیسیون انتخابات برای تقلب در انتخابات این کشور تلاش می‌کند خواستار محاکمه عبدالبدیع صیاد شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، غلام حسین ناصری نماینده ولایت وردک در پارلمان افغانستان اظهار داشت که عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان، برای مهندسی و تقلب در انتخابات تلاش می‌کند.
به گفته وی مسئولیت صدور شناسنامه‌های جعلی و برچسب‌های انتخاباتی به عهده مسئولان کمیسیون انتخابات است و از اینرو صیاد باید مورد محاکمه قرار گیرد.

افشاگری ائتلاف بزرگ ملی؛ “حتی به مرده‌ها استیکر زده اند”+عکس - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری ائتلاف بزرگ ملی؛ “حتی به مرده‌ها استیکر زده اند”+عکس

فوزیه کوفی، نماینده ولایت بدخشان، نیز گفت که برخی از اقوام درجه یک مسئولان کمیسیون انتخابات افغانستان برخلاف قوانین این کشور در انتخابات پارلمانی نامزد شده‌اند.
وی هشدار داد که این موضوع سبب ایجاد بحران خواهد شد.
عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس پارلمان افغانستان نیز تصریح کرد که کمیسیون انتخابات استقلال خود را زیر سوال برده و رویکرد رئیس این کمیسیون درباره انتخابات دوگانه است.
رئیس پارلمان افغانستان ادامه داد؛ رئیس کمیسیون انتخابات «پیش از بیومتریک تاکید داشت که انتخابات را بدون تلقب برگزار می‌کند اما اکنون می‌گوید که بدون بیومتریک به هیچ عنوان امکان برگزاری شفاف انتخابات وجود ندارد».
اخیرا نیز فضل رحمان اوریا، سخنگوی ائتلاف بزرگ ملی افغانستان گفت که این ائتلاف یک میلیون شناسنامه و برچسب انتخاباتی جعلی در دست دارد که برای برخورد با متقلبان، آن‌ها را در اختیار دادستانی قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала