ماکرون: کوریای شمالی تهدیدی هسته‌ای و راکتی برای جهان است

© AP Photo / Richard Drewماکرون: کوریای شمالی تهدیدی هسته‌ای و راکتی برای جهان است
ماکرون: کوریای شمالی تهدیدی هسته‌ای و راکتی برای جهان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری فرانسه گفت، شورای امنیت در هیچ مقطعی نباید این موضوع را به فراموشی بپسارد که کوریای شمالی تهدیدی هسته‌ای و راکتی برای جهان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در جلسه شورای امنیت با موضوع عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی بر حفظ نظام عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی تأکید کرد.
او در اظهارات خود بر جلوگیری از استفاده از تسلیحات کیمیاوی در سوریه تأکید کرد و ضمن اذعان به استفاده عناصر تروریستی از این تسلیحات، دولت دمشق را نیز در این زمینه مورد اتهام قرار داد.

میکانیزم ویژه اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریمات امریکا علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
میکانیزم ویژه اتحادیه اروپا برای دور زدن تحریمات امریکا علیه ایران

ماکرون به همراهی اعضای شورای امنیت به مقابله با خطر استفاده از تسلیحات کیمیاوی اشاره اما اضافه کرد که در دو سال اخیر مواردی از حملاتی پیش آمده که نظام عدم اشاعه تسلیحات کیمیاوی را به خطر انداخته است.
او علاوه بر موارد ادعایی استفاده از تسلیحات کیمیاوی در سوریه، به سوءقصد به جاسوس سابق روس با سم اشاره کرد و گفت، جز روسیه نمی‌توان کس دیگری را مسئول این کار دانست.
رئیس‌جمهور فرانسه گفت: تجربه مبارزه با داعش این موضوع را آشکار ساخت که گروه‌های تروریستی به تسلیحات کشتار جمعی علاقه‌مند هستند.
ماکرون عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی را ستون فقرات امنیت جمعی خواند و خواهان اقدام مشترک در این راستا شد.
او تصریح کرد: باید برای منع گسترش سلاهای کشتار جمعی با هم متحد باشیم.
رئیس‌جمهور فرانسه با تاکید بر این که ایران همچنان پایبند به توافق برجام است، گفت: تمام امضاکنندگان باید تمام مفاد برجام را رعایت کنند.
وی تاکید کرد: برجام یک توافق کامل نیست اما توافقی قاطع در این زمینه است لذا بحران اعتمادی که اکنون به وجود آمده به خاطر تحریم‌های امریکا است. ایران همچنان پایبند به توافق‌نامه برجام است و تمام مفاد برجام باید توسط تمام کسانی که آن‌ را امضا کرده‌اند نه فقط آلمان و بریتانیا و فرانسه رعایت شود.
ماکرون همچنین بیان کرد: ساخت راکت بین‌قاره‌ای کوریای شمالی نگران‌کننده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала