قدیم‌ترین نامه مرموز مصری رمزگشایی شد+عکس

CC BY 2.0 / Ricardo Liberato / Las Pirámides de Gizaقدیم‌ترین نامه مرموز مصری رمزگشایی شد
قدیم‌ترین نامه مرموز مصری رمزگشایی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه استراسبورگ فرانسه، متن یک نامه‌ مرموز مصری را رمزگشایی کردند که قدامت این نامه‌ بیش از 1300 سال می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه استراسبورگ فرانسه، یک متن مصری را رمزگشایی کردند که مربوط به 1300 سال قبل می‌شود. به روی پاپیروس (قرطاس) طلسم برای اشخاص که می‌خواستند روابط دوستانه دوامدار را ایجاد کنند نوشته شده است.
به روی این پاپیروس تصویر از دو موجود پرنده ترسیم شده است که به یکدیگر نگاه می‌کند و در قسمت بالایی و پایانی این پاپیروس یک متن به زبان قطبی نوشته شده است و الفبای آن براساس سیستم نوشتاری یونان است.
دانشمندان پاپیروس را با سایر مصنوعات مشابه مقایسه کردند و به این نتیجه رسیدن که پرندگان نماد یک مرد و زن که معشوق را نشان می‌دهند که یکدیگر خود را دوست دارند.

به گفته دانشمندان این طور طلسم ها برای محافظت و کمک کردن کسانیکه یکدیگر خود را دوست داشتند به کار رفته است و با این حال تفاسیر دیگر نیز امکان پذیر است که می‌توان گفت این دو پرنده می‌توانند شاطین باشند که در حال کوشش کردن و نابود کردن روابط میان دو نفر استند باشند.
گفتنی است مدتی قبل هم باستان شناسان در جنوب قاهره و نزدیکی اهرام سه گانه تعدادی اشیا عتیقه و مومیایی کشف کردند که به 2000 سال قبل یا به عبارتی چیزی حدود 664 تا 404سال پیش از میلاد مربوط می‌شدند، همچنان یک قطعه پنیر با قدامت 3200 ساله هم در مجموعه هرم اوناس واقع در محوطه هرم های سقاره توسط باستان شناسان ایتالیایی کشف شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала