مسکو: حملات "اشتباهی" ناتو در افغانستان، نتیجۀ محاسبات نادرست واشنگتن است

© REUTERS / Ints Kalninsمسکو: حملات "اشتباهی" ناتو در افغانستان، نتیجۀ محاسبات نادرست واشنگتن است
مسکو: حملات اشتباهی ناتو در افغانستان، نتیجۀ محاسبات نادرست واشنگتن است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام نموده است که حملات "اشتباهی" ناتو در افغانستان – نتیجۀ محاسبات نادرست رهبری ایالات متحده امریکا و تکیۀ کاخ سفید بر راه‌حل نظامی مشکلات افغانستان، می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه با نشر یک خبرنامه نوشته است: "کشته‌شدن افراد ملکی در نتیجۀ حملات نیروهای ائتلاف در افغانستان، باعث نگرانی جدی ما شده است. تنها در طول یک هفته گذشته سه حادثه مشابه صورت گرفته است".

چنانکه وزارت خارجه روسیه نوشته است، به تاریخ 20 سپتمبر در ولسوالی سمکنی ولایت پکتیا حملات نیروهای هوایی خارجی باعث کشته و زخمی‌شدن ده‌ها فرد ملکی به شمول زنان و کودکان شده است.

روسیه: تصمیم امریکا برای راه‌حل نظامی در افغانستان اشتباه است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: تصمیم امریکا برای راه‌حل نظامی در افغانستان اشتباه است

به تاریخ 22 سپتمبر در نتیجۀ حمله هوایی بر یک منزل مسکونی در ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا جان 9 باشنده ملکی به شمول چهار زن و سه کودک، را گرفت. به تاریخ 23 سپتمبر در ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار حملۀ نیروهای هوایی ایالات متحده امریکا باعث کشته‌شدن 9 فرد ملکی و زخمی‌شدن چهار تن دیگر شده است.

خبرنامه وزارت خارجه روسیه می‌افزاید: "از اینکه حملات «اشتباهی» نیروهای ناتو در این کشور که دارد به یک واقعیت روزمره تبدیل می‌شود، خشمگین ایم. با این حال، هیچ کسی مسوولیت این را به دوش نمی‌گیرد".

خبرنامه می‌افزاید که مسکو به این باور است که "وضعیت فعلی در افغانستان پیامد اشتباهات رهبری ایالات متحده امریکا و تکیۀ اشتباه کاخ سفید بر راه‌حل نظامی مشکلات در این کشور، می‌باشد. واشنگتن را به بازنگری و تبدیل خط کوته‌بینانه به تلاش‌های دیپلوماتیک برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، فرا می‌خوانیم. خواستار اجرای عدالت در قبال مجرمان جنایات علیه مردم ملکی می‌باشیم".    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала