تغییر وضع جنگ در افغانستان

© Flickr / jamesdale10اردوی امریکا
اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اریک پرنس: تغییر وضعیت جنگ در افغانستان در شش ماه متصور است.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، اریک پرنس، رئیس شرکت پیشین بلک واتر که اکنون شرکتی به نام "فرنتیر ریسورس گروپ" دارد، از طرحش برای آن چه‌که خصوصی سازی جنگ افغانستان گفته می‌شود سخن می‌گوید.

ترامپ، بلک واتر را جایگزین نیروهای امریکایی در افغانستان می کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ، بلک واتر را جایگزین نیروهای امریکایی در افغانستان می کند
بنیان‌گذار و رئیس پیشین شرکت امنیتی بلک واتر که می‌خواهد جنگ افغانستان را خصوصی بسازد، می‌گوید که نیروهای او می‌توانند در شش ماه، وضعیت جنگ را در افغانستان تغییر دهند.
اریک پرنس که اکنون شرکتی به نام "فرنتیر ریسورس گروپ" دارد، در گفت وگویی با طلوع نیوز، می‌گوید که نیروهای او خودسر نیستند و در برابر قوانین افغانستان، پاسخ‌گو خواهند بود.
بربنیاد طرح پرنس، 3600 نیروی این شرکت به افغانستان خواهند آمد و در هر کندک ارتش، ۳۶ تن از این نیروها جا به جا خواهند شد. این نیروها، از هواپیماهای جنگی و اکمالاتی برخوردار خواهند بود و در هر پرواز، نیروهای او با نیروهای ناتو و نظامیان افغانستان یکجا خواهند بود.
اریک پرنس، در این باره می‌افزاید: «نیروهای من به نیروهای افغان، تجربۀ رهبری، استخبارات، ارتباطات، طبی و لوژستیکی را خواهند داد و با آنان همه وقت به میدان خواهند رفت تا مطمین شوند که همرزمان افغان شان معاش شان را می‌گیرند و غذا داده می‌شوند تا آنان درست رهبری شوند و برنامه ارتباطی منظم داشته باشند. این همه معیارهایی است که از کم شدن سربازان جلوگیری می‌کند».
In a July, 21, 2008 file photo, founder and CEO of Blackwater Worldwide Erik Prince is seen at Blackwater's offices in Moyock, N.C. Holland, Mich. native Erik Prince will be talking about his west Michigan roots at a Tulip Time Festival luncheon on Wednesday May 5, 2010 - اسپوتنیک افغانستان
"بلک واتر"همچنان در تلاش خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان است
با این همه، رهبران حکومت وحدت ملی در تلاش حل بن بست جنگ افغانستان از راه گفت‌وگوهای سیاسی است — چنان‌که رئیس اجرائیه حکومت می‌گوید که برای پیشرفت گفت‌وگوهای صلح باید کارهایی اساسی انجام شوند.
آقای عبدالله در سخنرانی اش در هفتاد و سومین نشست مجمع سازمان ملل متحد بیان داشت: «یکی این کسانی که از طالبان پشتیبانی می‌کنند، باید متقاعد شوند که پشتیبانی شان را باید پایان دهند و در این زمینه یک کشور کلیدی است که پاکستان است. در داخل کشور اگر طالبان زیر فشار نباشند، شاید به آغاز گفت‌وگوهای صلح تمایل پیدا نکنند».
گفته میشود که شاید دونالد ترمپ به این طرح علاقه مند باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала