نتانیاهو از کشف انبار مخفی تجهیزات هستوی در تهران خبر داد

© AFP 2023 / GALI TIBBONنتانیاهو از کشف انبار مخفی تجهیزات هستوی در تهران خبر داد
نتانیاهو از کشف انبار مخفی تجهیزات هستوی در تهران خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر اسرائیل میگوید که سازمان استخباراتی این کشور در تهران انبار مخفی مواد و تجهیزات هستوی را کشف نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جریان سخرانی در ملل متحد گفت که سازمان استخباراتی اسرائیل در تهران انباری را کشف نموده است که در آنجا چندین تُن مواد و تجهیزات هستوی نگهداری میشود.

نتانیاهو با نشان دادن تصویر ماهوراه ای گفت: «ایران در تهران یک انبار مخفی دارد. امروز من برای اولین بار در این مورد به طور عمومی صحبت میکنم.»

به گفته وی در این انبار دستکم ۱۵ کانتینر مملو از مواد و تجهیزات مربوط به پروژه هستوی ایران نگهداری میشود.

سازمان استخباراتی اسرائیل وزن مجموعی این کانتینرها را ۳۰۰ تُن اعلام کرده است.

قابل یادآوری است، در تاریخ ۸ می، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود.   

این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه میباشد. رئیس جمهور ترامپ معتقد است که برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم میکند. 

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала