پاسخ آلمان به اعتراض ترامپ در مورد گاز روسیه

© Photo / Nord Stream 2جریان شمالی2
جریان شمالی2 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه المان به اعتراض ترامپ در مورد "جریان شمالی-2" لوله کشی گاز روسیه به آلمان پاسخ داد.

اسپوتنیک به نقل از روزنامه Handelsblatt، دونالد ترامپ حین سخنرانی در اسامبله عمومی ملل متحد باردیگر آلمان را سرزنش نموده گفت که جرمنی کاملاً وابسته به گاز روسیه شده است.
در جواب هیکو مااس وزیر خارجه آلمان اظهار داشت که اتهامات رئیس جمهور امریکا به آدرس آلمان بی دلیل و غیر منقی میباشد و واقعیت ندارد. "آلمان هیچ نوع وابستگی با روسیه ندارد، بخصوص در عرصه انرژی".
وی افزود که حکومت آلمان "جریان شمالی2" را در قدم اول طرح سیاسی نه، بلکه اقتصادی میداند ".

ترامپ از مرکل خواست تا در مورد پروژه جریان شمالی ۲ تجدید نظر کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ از مرکل خواست تا در مورد پروژه جریان شمالی ۲ تجدید نظر کند
قبلاً الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه در این مورد گفته بود که طرح "جریان شمالی2" طرح اقتصادی است.
«جریان شمالی 2» از سال 2012 میلادی آغاز شده است و این یکی دو سال پیش از اوج‌گیری ناآرامی‌های اوکراین میباشد. تازه اگر بعد از آن هم آغاز می‌شد، این اشکال یعنی انگیزه سیاسی به پروژه «جریان شمالی یک» هم وارد بود. بنابر این شاید بهتر باشد بگویم ناآرامی‌های اوکراین، روسیه را در عملیاتی‌سازی «جریان شمالی 2» مصمم‌تر کرد.
در پاسخ انتقادات، سخنگوی دولت آلمان بارها تأکید کرده که این پروژه صرفاً اقتصادی خواهد بود. اشتفن ایبرت سخنگوی پروژه «جریان شمالی 2» نیز می‌گوید که گاز اروپا در حال اتمام است و نباید صرفاً با توجه به اینکه فعلاً تقاضای جدی برای گاز انتقالی از لوله جدید وجود ندارد، قضاوت کرد. وی اضافه کرد مسکو در حدود 40 سال اخیر گاز خود را به صورت مستمر به اروپا فرستاده است و آنچه در مورد افزایش فشار سیاسی روسیه بر اروپا به دلیل نیازمندی‌اش به تداوم انتقال گاز گفته می‌شود، هدفش «ترساندنِ» شرکای روسیه است.
شاید سخن مرکل در دیدار ماه گذشته‌اش با پوتین صادقانه‌تر باشد. او گفت که برلین عزمی برای محدودسازی انتقال گاز به اروپا از اوکراین وجود ندارد. پیام او روشن بود: اوکراین باید به جای همراه‌شدن با نگرانی‌های ترامپ، خودش با مسکو تنش‌زدایی کند تا حتی در شرایط تکمیل پروژه «جریان شمالی 2» خط لوله اوکراین هم عملیاتی باقی بماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала