امریکا، جنگ در سوریه باید متوقف گردد

© AFP 2023 / David Gannonامریکا، جنگ در سوریه باید متوقف گردد
امریکا، جنگ در سوریه باید متوقف گردد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا خواست تا از هر طریقی که می شود درگیری های سوریه متوقف گردد.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری، نماینده ویژه ایالات متحده در مورد سوریه گفت: حادثه سقوط ایل-20 در سوریه یک نمونه خطرناک از افزایش درگیری در منطقه است.

هشدار روسیه به «گام های خطرناک» امریکا و متحدانش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
هشدار روسیه به «گام های خطرناک» امریکا و متحدانش در سوریه
او در نشستی در نیویارک در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: "ده روز قبل ممکن نیروهای اسرائیل به اهداف نظامی ایران حمله کردند و در نتیجه نیروهای مسلح سوریه تلاش ورزیدند تا طیارات اسرائیل را هدف قرار دهند و در نهایت طیاره اکتشافی روسیه هدف گرفته شد. این یک سناریوی تشدید است که لازم است به سرعت آن را متوقف کنیم."
جفری افزود که پنج نیروی مسلح دولتی وجود دارند که به طور دائمی در حال حمله به یکدیگر در سوریه هستند، آنها نیروهای آمریکا، روسیه، ترکیه، ایران و اسرائیل هستند.
وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که 17 سپتامبر در ساعت 23.00 به وقت مسکو ، ارتباط با طیاره روسی ایل-20 که به پایگاه خود در حیمیم برمی گشت، قطع شد.
ترس امریکا از استقرار سیستم های اس-۳۰۰ در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
ترس امریکا از استقرار سیستم های اس-۳۰۰ در سوریه
این هواپیما در فاصله ی 35 کیلومتری ساحل دریای مدیترانه پرواز می کرد. وزارت دفاع روسیه اطلاع داد که تقریبا در همان لحظه چهارجنگنده اف-16 اسرائیلی به تاسیسات سوری در لاذقیه حمله کردند. براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، جنگنده های اسرائیلی ، هواپیمای روسی را مخفی کرده و آنرا در معرض شلیک سیستم ضد هوایی سوریه قراردادند. در نتیجه ایل-20 با شلیک سیستم موشکی اس-200 سوریه از بین رفت. 15 نظامی روسی در این هواپیما بودند. وزارت دفاع روسیه خاطر نشان نمود که هواپیماهای اسرائیلی شرایط خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کرده اند، سیستم هدایت هوایی اسرائیل ممکن نبود که ایل-20 را ندیده باشد. در ضمن اسرائیل به فرماندهی ارتش روسیه در سوریه در خصوص عملیات برنامه ریزی شده در منطقه لاذقیه اطلاع نداده بود. وزارت دفاع روسیه اقدام تحریک آمیز اسرائیل را ، خصمانه نامیده و حق خود می داند که پاسخ مناسب به آن دهد.
گفته می شود که یک اشتبأ ناچیز می تواند باعث جنگ بزرگ گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала