حبس خانگی فرزندان برادر پادشاه سعودی

© AFP 2023 / HO / AFP SPAحبس خانگی فرزندان برادر پادشاه سعودی
حبس خانگی فرزندان برادر پادشاه سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی منابع اعلام کردند که پادشاه عربستان چهار فرزند برادر خود را در حبس خانگی قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "العهد جدید" ملک سلمان بن عبدالعزیز فرزندان احمد بن عبدالعزیز برادرش را در حبس خانگی قرار داده و این با وجود اعلام انزجار چهار فرزند احمد بن عبدالعزیز که ملک سلمان و محمد بن سلمان را مسئول تحولات یمن دانسته بود، است.
بر اساس این گزارش؛ ملک سلمان چهار فرزند احمد بن عبدالعزیز یعنی سلطان، نایف، ترکی و عبدالعزیز را که موفق به خارج شدن از عربستان نشده اند فرا خوانده و از آنها خواسته که موضع خود را در قبال پدرشان اعلام کنند و آنگاه از آنها خواسته که به خانه هایشان بروند و این پس از مخالفت آنها با تصمیم پدرشان بوده است اما آنها متوجه شدند که در حبس خانگی هستند.
شایان ذکر است که شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر سلمان بن عبدالعزیز در مقابل جمعی از معترضان که به سردادن شعار علیه آل سعود در برابر مقر اقامت وی در لندن می‌پرداختند، از آنها خواست به جای شعار دادن علیه خاندان آل سعود، پادشاه و ولیعهدش را مسئول دانسته و بازخواست کنند.
یکی از همراهان شاهزاده سعودی تلاش می‌کرد تا معترضان را از وی دور کند، اما وی به آنها نزدیک شد و با آنها وارد گفتگو شد و خطاب به آنها گفت چرا علیه آل سعود حرف می‌زنید، این مسائل ربطی به آل سعود ندارد، از وی پرسیدند که هویت این مسئولان را اعلام کند که وی پاسخ داد: پادشاه و ولیعهدش و دیگران در این زمینه مسئول هستند.
پیشتر منابع خبری از تنش و اختلافات در روابط شاهزاده احمد و محمد بن سلمان از زمان ولیعهدی وی خبر داده بودند.
شاهزاده احمد بن عبدالعزیز در واکنش به درخواست معترضان به جنگ رژیم سعودی علیه یمن گفت من خیلی وقت است که آرزو کرده بودم جنگ در یمن متوقف شود و اینکه همین امروز جنگ تمام شود نه فردا.
معترض دیگری خواهان توقف سرکوبگری در بحرین شد که پاسخ شاهزاده سعودی این بود: ان شاء الله.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала