مکانیزم مالی اتحادیه اروپا با ایران برای دور زدن از تحریم های امریکایی

© Fotolia / Curioso Photographyمکانیزم مالی اتحادیه اروپا با ایران برای دور زدن از تحریم های امریکایی
مکانیزم مالی اتحادیه اروپا با ایران برای دور زدن از تحریم های امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون وزیر امور خارجه ایران، عباس عراقچی، گفت که تهران انتظار دارد که تا دور جدید تحریم های امریکایی در ماه نوامبر، میکانیزم مالی اتحادیه اروپا برای حل و فصل مسالمت آمیز با ایران آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک، دومین نشست وزیران خارجه ایران 4+1 درباره برجام بعد از خروج امریکا از این توافق بین‌المللی، در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد.
بر اساس نتایج این نشست وزرای خارجه کشور های اشتراک کننده در آن، در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که اتحادیه اروپا یک مکانیزم مالی برای حل و فصل مساعی با ایران را جهت دور زدن از تحریم های امریکا ایجاد خواهند کرد.
عراقچی به خبرنگاران گفت: «براساس مذاکرات با اروپایی ها، قبل از آغاز دور دوم تحریم های ایالات متحده، مکانیزم مبادلات بانکی و تجاری آغاز خواهد شد.
اتحادیه اروپا امیدوار است که شرکت هایی که با ایران تجارت می کنند در این چارچوب جدید قانونی به کارشان ادامه دهند. بسیاری از شرکت های اروپایی از ایران بیرون شده اند و ارزش واحد پول ایران به شدت پایین آمده است.
بعد از بیش از یک دهه مذاکره و تنش، ایران و نمایندگان جامعه جهانی ، در تاریخ 14 جولای سال 2015 در ویانا پایتخت اتریش اعلام کردند که به یک توافق جامع و نهایی بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران رسیدند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا در ماه می امسال رسما کشورش را از توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی خارج کرد. او فرمانی را امضا کرد که بنا بر آن تحریم‌های هسته‌ای ایران که بر اساس برجام تعلیق شده بود، طی یک دوره زمانی دوباره آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала