خلیلی: تا هنوز مذاکره رسمی با طالبان صورت نگرفته

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBخلیلی: تا هنوز مذاکره رسمی با طالبان صورت نگرفته
خلیلی: تا هنوز مذاکره رسمی با طالبان صورت نگرفته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی صلح افغانستان، در کنفرانس خبری اعلام کرد که تا کنون هیچ گفت‌وگوی رسمی با طالبان صورت نگرفته است، اما تماس های غیررسمی دراین ارتباط جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح اعلام کرد که گزارش‌های مبنی بر گفت‌وگوی حکومت افغانستان و یا شورای عالی صلح با طالبان شایعه است و تاکنون حکومت افغاستان و این شورا هیچ نوع مذاکره مستقیم و رسمی با گروه طالبان نداشته است.
وی افزود که شورای عالی صلح تلاش می‌کند تا زمینه این گفت‌وگوها را به عنوان یک نهاد مستقل ایجاد کند و در این مسیر پیشرفت‌های نیز داشته است. خلیلی گفت، بی‌اعتمادی‌ها میان طالبان، شورای عالی صلح و حکومت کاهش پیدا کرده است.
او تصریح کرد که انتظار دارد به زودی با تحریک طالبان به صورت مستقیم وارد گفت‌وگوهای صلح شود.
این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود که رویترز به تازه‌گی گزارش داده که نمایندگان طالبان و مقامات افغان در عربستان سعودی دیدار کرده و در مورد انتخابات پارلمانی و همچنان تبادله زندانیان بحث کرده‌اند.
رویترز تصریح کرده که در این دیدار حکومت افغانستان از طالبان خواسته تا در برگزاری انتخابات صلح آمیز همکاری کند و همچنان توافق شده تا زندانیان طالبان آزد شوند.
پیش از این نیز گزارش‌های به نشر رسیده بود که طالبان با مقامات امریکایی در بگرام دیدار کرده، اما این ادعا از سوی طالبان رد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала