کوریای شمالی: بدون اعتمادسازی از سوی امریکا هرگز خلع سلاح نمی‌کنیم

© AP Photo / Richard Drewکوریای شمالی: بدون اعتمادسازی از سوی امریکا هرگز خلع سلاح نمی‌کنیم
کوریای شمالی: بدون اعتمادسازی از سوی امریکا هرگز خلع سلاح نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه کوریای شمالی در خطابه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که تحریم‌ها بی‌اعتمادی این کشور به امریکا را تشدید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه کوریای شمالی روز شنبه در خطابه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که تحریم‌ها بی‌اعتمادی این کشور به امریکا را تشدید می‌کند.

پاسخ کیم جونگ اون به دشمنان کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ کیم جونگ اون به دشمنان کوریای شمالی

ری یونگ، اضافه کرد که کوریای شمالی به اجرای مفاد توافق حاصل شده میان رهبر کشورش و رئیس‌جمهور امریکا در اجلاس سنگاپور متعهد است. علی‌رغم این، پیونگ‌یانگ شاهد اقدامات متناظر از سوی ایالات متحده نیست.
وزیر خارجه کوریای شمالی تصریح کرد این کشور بدون اقدامات اعتمادساز از سوی آمریکا به هیچ عنوان به صورت یکجانبه خلع سلاح نخواهد کرد.
وی گفت: "بدون اعتماد به امریکا، هیچ اطمینانی درباره امنیت ملی ما وجود نخواهد داشت و در چنین شرایطی، امکان ندارد ما به صورت یکجانبه، ابتدا خودمان را خلع سلاح کنیم".
ابل یادآوریست که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به تاریخ 12 جون سال جاری در سنگاپور دیدار کرد. رئیس‌جمهور امریکا در حضور خبرنگاران از دیدار با رهبر کوریای شمالی ابراز خرسندی کرد.
بسیاری از تحلیلگران، این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کوریای شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با امریکا را نیز "مذاکره‌ای از موضع قدرت" می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала