ترامپ: من و "اون" عاشق هم شدیم!

© REUTERS / Kevin Lim/The Straits Timesترامپ: من و "اون" عاشق هم شدیم!
ترامپ: من و اون عاشق هم شدیم! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهوری امریکا در جریان کمپینی در ویرجینیای غربی با اشاره به روابطش با رهبر کوریای شمالی گفت : من و کیم جونگ اون عاشق هم شده‌ایم.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی توافق کرده‌اند که برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کوریا تلاش می‌کنند و نشستی غیرمنتظره را اوایل سال جاری میلادی در سنگاپور برای بررسی این ایده برگزار کردند.
این دو پیش از برگزاری این نشست، اکثر اوقات به انتقاد و لفاظی علیه یکدیگر می‌پرداختند و یکدیگر را تهدید می‌کردند.

اظهارات ترامپ در مورد دیدار با رهبر کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات ترامپ در مورد دیدار با رهبر کوریای شمالی

ترامپ در ویرجینیای غربی گفت: "من واقعاً سرسخت بودم و اون هم همینطور. ما فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم. حالا عاشق هم شدیم. او برای من نامه‌های "زیبا" نوشت. نامه‌هایی زیادی رد و بدل شد و ما عاشق هم شدیم".
حامیان دونالد ترامپ پس از شنیدن این صحبت‌ها اقدام به تشویق و خنده کردند اما ترامپ به مفسرانی اشاره کرد که احتمالا این صحبت‌هایش درباره کیم جونگ اون را در شأن یک رئیس‌جمهور امریکا قلمداد نکنند.
ترامپ روز جمعه نیز با تحسین رهبر کوریای شمالی وی را فردی" شجاع" توصیف کرد و گفت: دوست دارم از رئیس کیم به خاطر شجاعتش و اقداماتی که اتخاذ کرده تشکر کنم.
دولت واشنگتن در حال آماده سازی شرایط برای دومین نشست با رهبری کوریای شمالی و رسیدگی به مساله خلع سلاح اتمی این کشور است البته هنوز زمان و مکان آن مشخص نشده است.
با وجود بهتر شدن روابط بین دو کشور، کوریای شمالی به خواسته‌های امریکا در توقف کامل برنامه‌های تسلیحاتی خود عمل نکرده است.
سه تن از مقام‌های ارشد امریکایی دخیل در سیاست کوریای شمالی گفته‌اند که هنوز هیچ پیشرفتی در راستای مذاکرات جدی به منظور حذف یا حتی توقف تسلیحاتی و برنامه‌های موشک بالستیک کوریای شمالی صورت نگرفته است.
تاریخ 12 جون سال جاری در سنگاپور دیدار کرد. رئیس‌جمهور امریکا در حضور خبرنگاران از دیدار با رهبر کوریای شمالی ابراز خرسندی کرد.
بسیاری از تحلیلگران، این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کوریای شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با امریکا را نیز "مذاکره‌ای از موضع قدرت" می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала