عبدالله: استراتژی ترامپ دربارۀ افغانستان کار می کند

© Photo / Dr.Ab / Dr.Abعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله می‌گوید که راهبرد تازه واشنگتن در افغانستان برخلاف راهبرد ادارۀ اوباما متکی بر اوضاع افغانستان است که این همه امیدواری‌ها را برای پیروزی درجنگ بیشتر ساخته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " طلوع نیوز" درحالی که با وارد شدن جنگ افغانستان به هفده‌همین سال هنوزهم از پایان آن خبری نیست؛ اما رییس اجراییه افغانستان می‌گوید که راهبرد جنوب آسیای رییس جمهور ترامپ کارمی‌کند.
رئیس اجراییه ، عبدالله عبدالله در گفتگو با خبرگزاری فاکس نیوز امریکا ابراز داشت «تصور کنید یک وضعیت بدون تعهد. چیزها بسیار متفاوت خواهند بود. این (راهبرد) کارا است.

او افزود که اکنون شمار نیروهای ویژه افغان دوبرابر و نیز تلاش‌ها برای تجهیز نیروهای هوایی افغان بهتر شده‌اند. 

چرا عبدالله به جای اشرف غنی به امریکا رفت؟ - اسپوتنیک افغانستان
چرا عبدالله به جای اشرف غنی به امریکا رفت؟


او در ادامه گفت: آنها " امریکایی هاگ یک راهبرد را اعلام کردند و سایر کشورهای عضو و ناتو را بسیج کردند. آنها شمار کماندوهای افغانی ما را دو برابر کردند، آنها از نیروی هوایی ما پشتیبانی می‌کنند — که در حمل زخمی‌ها مهم است. این‌ها زمان گیراست؛ اما کار می‌کند..

آقای عبدالله همچنان گفته‌است که مردم افغانستان طرفدار طالبان نیستند.

او تصریح کرد: مردم افغانستان طرفدار طالبان نیستند. آنها (طالبان) حکومت خود را در اینجا اعمال می‌کردند، اما این به این دلیلی است که آنها (طالبان) همچنان به گرفتن حمایت از خارج از کشور، ادامه می‌دهند.

او اضافه کرد: طالبان در آن جا (پاکستان) فعالیت می‌کنند و از خاک پاکستان به عنوان یک پناهگاه استفاده می‌کنند. رهبرای شان در آنجا است، شوراهای شان در آنجا است. جنگجویان شان در پاکستان درمان می‌شوند و حتی گاهی اوقات اجساد شان دوباره به پاکستان انتقال می‌یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала