مجلس سنا: به دولت اجازه خصوصی سازی جنگ را نمی دهیم

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس سنا در اظهاراتی گفت، حکومت افغانستان باید از مردم افغانستان نمایندگی درست کرده و مانع سپردن جنگ افغانستان به شرکت بلک واتر شود."

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " رسانه های خبری کابل" مجلس سنا از احتمال خصوصی سازی جنگ افغانستان ابراز نگرانی کرده و تاکید دارد که حکومت به هر شکل ممکن جلو این تصمیم امریکا را بگیرد.
نمایندگان سنای افغانستان تصریح کردند که دولت افغانستان نباید به امریکا اجازه دهد که جنگ و تامین امنیت این کشور را به یک شرکت امریکایی واگذار کند.
این نمایندگان تاکید کردند؛ واگذاری امنیت افغانستان به شرکت خصوصی خارجی باعث پایان جنگ نمی‌شود و چنین اقدامی نیز نشان از شکست امریکا در افغانستان دارد. 

حکمتیار: استراتژی امریکا ناکام بوده، پیمان امنیتی هیچ فایده نداشته است - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار: استراتژی امریکا ناکام بوده، پیمان امنیتی هیچ فایده نداشته است

فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا می گوید "ما با امریکا و ناتو پیمان امنیتی داریم نه با یک شرکت جنگی ؛ حکومت افغانستان باید از مردم افغانستان نمایندگی درست کرده و مانع سپردن جنگ افغانستان به شرکت بلک واتر شود."
نمایندگان مجلس از دولت امریکا خواستند که به تعهداتش عمل کرده و ضمن مبارزه صادقانه با تروریسم برای تجهیز و تقویت نیروهای امنیتی این کشور تلاش کند.
چندی قبل «اریک پرنس» بنیانگذار شرکت امنیتی بلک واتر مدعی شد که رئیس جمهور امریکا ناامید شده است زیرا آنچه پنتاگون خواسته بود را به آن‌ها داد اما پنتاگون آنچه ترامپ می‌خواست را انجام نداده است.
این در حالی است که رئیس شرکت بلک واتر به تازه‌گی دوباره ادعا کرده است که دولت امریکا قصد دارد جنگ افغانستان را به این شرکت بسپارد. این شرکت پیش از این نیز پیشنهادی را به منظور گرفتن مسوولیت جنگ افغانستان به دولت ترامپ سپرده است.

اما، اخیراً دونالد ترامپ رئیس جمهور و مایک پنس معاون ریاست جمهوری امریکا سپردن جنگ افغانستان به شرکت بلک واتر را رد کرده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала