ده عراده موتر زرهی یک شرکت لوژستیکی در قید فرماندهی پولیس کندهار

CC BY-SA 3.0 / CEFICEFI / トヨタ・ランドクルーザーده عراده موتر زرهی یک شرکت لوژستیکی در قید فرماندهی پولیس کندهار
ده عراده موتر زرهی یک شرکت لوژستیکی در قید فرماندهی پولیس کندهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته رییس این شرکت لوژستیکی، جنرال رازق از این موترها استفاده شخصی می‌کند و یا هم برخی از آن را به دوستان و اقارب خود توزیع کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، علی محمد ویس، رییس شرکت لوژستیکی علی محمد بافیض می‌گوید با آن که وزارت امور داخله امر انتقال این موترها را از هرات به کابل داده است، اما فرماندهی پولیس کندهار این وسایط را در کندهار توقیف نموده است.

او می‌افزاید که از توقف و نگهداری این واسطه‌های زرهی از سوی پولیس کندهار بیش از دوسال می‌گذرد.

علی محمد می‌گوید که برای گرفتن این موترها چندین بار به فرمانده پولیس کندهار شکایت کرده است، اما تاکنون شکایتش شنیده نشده است: "وقتی‌که زورگویی، قابل قبول ملت نیست، قابل قبول شخص رییس جمهور نیست، پس این زورگویی نیست، چه است که وسایط ما را دو نیم سال شده گرفتند و تا فعلأ برای ما دوباره تسلیم نمی‌کنند."

توقف موترهای زرهی یک بازرگان توسط جنرال عبدالرازق - اسپوتنیک افغانستان
توقف موترهای زرهی یک بازرگان توسط جنرال عبدالرازق

آقای ویس می‌افزاید که این وسایط را دوسال پیش به نیروهای ناتو در هرات به کرایه داده بود و هنگامی که رییس جمهور حکم کرد تا همه وسایط زرهی باید شناسایی شوند، او خواست تا موترهایش را به کابل انتقال دهد.

رییس این شرکت، با نشان دادن سندهایی می‌گوید که وزیرداخله پیشین دستور انتقال این موترها را ازهرات به کابل داد بود، وی گفت: "اسناد، امر وزیرصاحب امور داخله و معین صاحب را هیچ قابل ملاحظه، ندیدند؛ اورا پاره کردند، گفتند پیش ما ارزش ندارد."

اما، ضیا درانی، سخنگوی فرماندهی پولیس کندهار در این باره چنین می‌گوید: "امر وزارت امور داخله را نداشت به همین اساس قومندانی امنیه کندهار این موترها را توقف داده است. چون این‌ها موترهای نظامی استند، و هیچ کس حق ندارد وسایط نظامی را بگرداند."

در همین حال، وزارت داخله می‌گوید که هیئتی برای رسیده‌گی به این مشکل به کندهار فرستاده شده است.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله در این باره گفت: "به اساس معلوماتی که به ما رسیده، یک هیئت موظف شده تا این موضوع را با این شرکت و هم با پولیس قندهار صحبت بکند."

این در حالیست که آقای عزیزی مسوول به تاریخ ۱۳ سنبله در یک نشست خبری در کابل گفت که جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس کندهار ۱۰ عراده موتر زرهی او را که در سال ۱۳۹۴ خورشیدی از هرات به سوی کابل در حرکت بودند، به‌بهانه انتقال مواد مخدر در کندهار متوقف کرده است.

وی گفته بود: "این موترها که مبلغ ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دالر هزینه برداشته، قرار بود به نیروهای حمایت قاطع کرایه داده شود. جنرال رازق به من وعده داده بود که موترهایم را بر می‌گرداند؛ اما وعده‌هایش را فراموش کرده است".

رییس این شرکت لوژستیکی گفته بود که جنرال رازق از این موترها استفاده شخصی می‌کند و یا هم برخی از آن را به دوستان و اقارب خود توزیع کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала