دختران کابلی در صف داعش

© AP Photo / Seivan Selimدختران کابلی در صف داعش
دختران کابلی در صف داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رحمانی یکی از اعضای پارلمان کشور می‌گوید که برخی دختران نوجوان و حتی دانش‌آموز در کابل به گروه داعش پیوسته اند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، محمد عارف رحمانی در یادداشتی در صفحه فیس‌بوک خود، به نقل از یک منبع موثق در ریاست امنیت ملی نوشته است: "‏پیوستن دختران نوجوانی که در برخی از مدارس و مکاتب دینی درس می‌خوانند به گروه تروریستی داعش، یک تهدید جدید و جدی امنیت ملی کشور به شمار می‌رود".
یک منبع موثق در امنیت ملی ضمن تایید این موضوع به آقای رحمانی گفته که این دختران برای آموزش حملات انتحاری به شهرستان اچین‌ ولایت ننگرهار برده‌ می‌شوند!
بر اساس این گزارش، شماری از این دختران توسط نیروهای پولیس و امنیت ملی بازداشت شده‌اند.
به نوشته این عضو مجلس نمایندگان، این دختران از مکاتبی در کابل جذب گروه داعش شده‌اند!
با توجه به این مسأله، آقای رحمانی تصریح کرده است: "آن‌چه که در این میان به هیچ وجه مورد توجه مسئولان حکومت قرار نگرفته، نظارت و مدیریت لازم بر فرایند آموزش در این مدارس و مکاتب است".
به نویشته وی، متاسفانه گروه‌های تروریستی با استفاده از ضعف و بی‌توجهی دستگاه‌های حکومت، از سال‌ها قبل در مدارس دینی و دارالحفاظ‌ها هسته‌گذاری می‌کنند و با تأثیرگزاری بر روند آموزش این مدارس، برای اهداف و نیات تروریستی خود سربازگیری می‌کنند.
این عضو شورای عالی مردمی جنبش روشنایی تأکید کرده که نتیجه این بی‌تفاوتی و بی‌مبالاتی، این شده که امروز داعش و طالب و گروه‌های تکفیری، به منظور سربازگیری و جلب و جذب دانش‌آموزان در این مدارس و مکاتب نفوذ می‌کنند‌.
وی گفت که این وضعیت، خطر تازه‌ای را متوجه امنیت ملی افغانستان کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала