اعتراف عجیب وزیر خارجه پاکستان در رابطه به طالبان

© REUTERS / Faisal MahmoodPakistan's new Foreign Minister Shah Mehmood Qureshi listens during a news conference at the Foreign Ministry in Islamabad, Pakistan August 20, 2018
Pakistan's new Foreign Minister Shah Mehmood Qureshi listens during a news conference at the Foreign Ministry in Islamabad, Pakistan August 20, 2018 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان اعتراف کرد: جنرالان و استخبارات کشورش از بهر منافع ملی پاکستان از گروه طالبان پشتیبانی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در صحبت با خبرنگار تلویزیون انگلیسی زبان الجزیره گفته است که، اکنون طالبان می‌فهمند که شرایط در افغانستان تغییر کرده و اگر انگیزه کافی و قناعت لازم به آنها داده شود، دلیلی برای رد مذاکرات صلح نخواهند داشت.
وزیر خارجه پاکستان در پاسخ به پرسش خبرنگار تلویزیون انگلیسی زبان الجزیره مبنی بر این که شماری از جنرالان آی اس آی متهم به بازی دو گانه اند که طالبان را کمک می‌کردند، آیا حقیقت دارد یا خیر؟ اظهار داشت: آنها کشور خود شان را کمک می‌کردند و می‌خواستند بر شرایطی فایق آیند که توسط دیگران ایجاد شده بود.
از دید پاکستان شرایط در افغانستان تغییر کرده و توانایی های دو طرف جنگ (هم طالبان و هم دولت افغانستان) فرصت تازه ای برای گفتگو های صلح مساعد ساخته است، به باور وزیر خارجه پاکستان برای آغاز این گفتگوها باید انگیزه کافی به طالبان داده شود.
وی عنوان کرد: طالبان نمی‌توانند کابل را تصرف کنند، این درک در همه جا هست، همچنان دولت افغانستان نیز این موضوع را درک کرده است که تعداد از ولسوالی ها زیر نفوذ طالبان قرار دارد؛ این بدین مفهوم است که یک فرصت برای صلح میان دو طرف ایجاد شده است.
در حالی قریشی این اظهارات را بیان داشته است که، بارها گفته شده است که در نبردهای افغانستان جنرالان پاکستانی، طالبان را همراهی و مدیریت می‌کنند، اما همواره پاکستان این ادعا ها را رد کرده بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала