امریکا قصد نابودی راکت های روسی را دارد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteامریکا قصد نابودی راکت های روسی را دارد
امریکا قصد نابودی راکت های روسی را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده امریکا گفت، که روسیه باید توسعه پنهانی سامانه راکت کروز ممنوعه را متوقف کند.

وزیر داخله امریکا از احتمال محاصرهٔ دریایی روسیه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
وزیر داخله امریکا از احتمال محاصرهٔ دریایی روسیه سخن گفت
به گزارش اسپوتنیک، بیلی هاتچیسون فرستاده امریکا در سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ناتو امروز سه شنبه گفت: روسیه باید توسعه پنهانی سامانه راکت کروز را متوقف کند و در غیر این صورت امریکا این سامانه را پیش از عملیاتی شدن، نابود خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده بر این باور است، که روسیه در حال توسعه یک سامانه راکتی زمینی است که مغایر با پیمان جنگ سرد است و به مسکو اجازه می دهد تا یک حمله هسته‌ای را در کوتاه ترین زمان ممکن علیه اروپا انجام دهد ولی روسیه این اتهامات را رد کرده است.

این مقام امریکایی افزود: واشنگتن همچنان متعهد به یک راهکار دیپلماتیک است، ولی برای حمله نظامی آماده خواهد بود اگر توسعه سامانه میان برد روسیه ادامه پیدا کند. در آن نقطه، ما احتمال نابودی سامانه راکتی روسیه را که توانایی آن را دارد، که هر یک از کشورهای متحد ما را هدف قرار دهد، مورد بررسی قرار می دهیم.

هاتچیسون گفت: چندین سال است که سعی کرده‌ایم این پیام را به روس ها منتقل کنیم که ما می دانیم آنها در حال نقض این پیمان هستند، ما به روس ها شواهدی را نشان داده ایم که آنها در حال نقض این پیمان هستند.

وزارت خارجه روسیه هنوز نسبت به اظهارات این مقام امریکایی واکنش نشان نداده است.

پیش از این، روسیه اعلام کرده بود، که آماده مذاکره با امریکا است تا پیمان جنگ سرد را همچنان حفظ کند و اگر امریکا به تعهدات خود پایبند باشد، روسیه نیز به این تعهدات پایبند باقی خواهد ماند.

یادآوری می کنیم، که پس از سال 2017 این صریح ترین و مستقیم هشدار یک مقام ارشد امریکایی به روسیه است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала