امریکا از پروتکل الحاقی به کنوانسیون وین خارج می‌شود

© AP Photo / Alex Brandonامریکا از پروتکل الحاقی به کنوانسیون وین خارج می‌شود
امریکا از پروتکل الحاقی به کنوانسیون وین خارج می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی رئيس جمهور امریکا گفته است که این تصمیم در پیوند با درج شکایت فلسطین به سازمان ملل متحد بخاطر انتقال سفارت امریکا به اورشلیم، گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در یک نشیت خبری به خبرنگاران اعلام نمود که امریکا از پروتکل الحاقی به کنوانسیون وین مبنی بر حل و فصل اجباری اختلافات، که در سال ۱۹۶۱ درمورد روابط دیپلوماتیک به تصویب رسیده بود، خارج می‌شود.

به گفتهٔ مشاور امنیت ملی ایالات متحده، این تصمیم پس از آن گرفته شده است که فلسطین به دلیل انتقال سفارت امریکا از تل آویو به اورشلیم به محکمه بین‌المللی سازمان ملل متحد شکایت نموده است.

لغو عهدنامه دوستی ایران و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
لغو عهدنامه دوستی ایران و امریکا

وی گفت: "رئیس جمهور تصمیم گرفته است تا ایالات متحده از پروتکل الحاقی به کنوانسیون وین درمورد روابط دیپلوماتیک مبنی بر حل و فصل اجباری اختلافات، خارج شود. این با قضیهٔ (در محکمه بین‌المللی سازمان ملل متحد)، باز شده توسط به اصطلاح حکومت فلسطین به‌دلیل انتقال سفارت از تل آویو به اورشلیم که در آن ایالات متحده جوابگو عنوان شده است، ارتباط دارد".

بولتون خاطر نشان ساخت که ایالات متحده همچنان به عنوان یک طرف کنوانسیون وین درمورد روابط دیپلوماتیک، باقی می‌ماند و "از کشورهای دیگر توقع دارد تا مسوولیت‌های شان را در چوکات این سند، انجام دهند".

قبل از این مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا اعلام نمود که کشورش از توافقنامه "درمورد دوستی، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی" سال ۱۹۵۵ خارج می‌شود و به این باور است که ایران از محکمه کیفری بین‌المللی به اهداف سیاسی و تبلیغاتی استفاده سوء می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала