برگزاری جلسه شورای امنیت ملی در ارگ

© Photo / ARG / ARGبرگزاری جلسه شورای امنیت ملی در ارگ
برگزاری جلسه شورای امنیت ملی در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان گفته است که این جلسه شام روز گذشته در قصر گلخانه برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، در جلسه شورای امنیت افغانستان، کارکرد پولیس محلی، اصلاح و بهبود وضعیت زندان‌ها و هم‌چنین پیشرفت‌های صورت گرفته در بررسی حمله تروریستی به هوتل انترکانتینتال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس جمهور، در رابطه با کارکردهای پولیس محلی گفته است که نقاط موثر این نیروها باید بیشتر تقویت شود. او بر ایجاد فرماندهی واحد برای این نیروها در ساختار پولیس ملی تاکید کرده است.
اشرف غنی برعلاوه، بر ضرورت ایجاد اصلاحات در رهبری و مدیریت زندان‌ها تاکید کرده و گفته است که به حقوق و امتیازات زندانیان باید توجه صورت گیرد و در رفتار با آن‌ها نیز قوانین و موارد حقوق بشری رعایتگردد.
بررسی نتایج تحقیقات در رابطه با حمله تروریستی به هوتل انترکانتیننتال یکی دیگر از موارد مورد بحث در جلسه شورای امنیت ملی بوده است. رییس‌جمهورافغانستان به خاطر پیشرفت در بازداشت عاملان این حمله، از مسوولان نهادهای امنیتی قدردانی نموده و از آنها خواسته است که جزییات این گزارش را در اختیار مردم قرار دهند.
شایان ذکر است که در اواخر ماه جدی سال گذشته، چندین مهاجم به این هوتل به شدت محافظت شده حمله کردند که دست کم ۱۸ کشته برجای گذاشت. طالبان مسوولیت این حمله را برعهده گرفته بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала