مخترع اینترنت قصد نابود کردن آنرا دارد

© AFP 2023 / Philippe Desmazesمخترع اینترنت قصد نابود کردن آنرا دارد
مخترع اینترنت قصد نابود کردن آنرا دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم برنرز لی که مفهوم وب را به‌وجود آورد، اکنون در تلاش جستجو برای راهکاری است تا این دنیای بزرگِ مجازی را ایمن نگاه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Business Insider، مخترع اینترنت مدرن، تیموتی برنرز لی، ساختار جدید را ارائه نموده است. این پروژه شامل برنامه هایی می باشد که به طور مستقلانه برای کاربران اجازه ذخیره اطلاعات شان را فراهم می سازد.
در همین راستا، وی به‌تازگی از پروژه‌ی Inrupt جدیدی به نام "سالید" رونمایی کرده. این روزها یافتنِ حفره‌های امنیتی، رسوایی حریم خصوصی و فاش‌شدنِ اطلاعات شخصی تقریباً به یک امر معمولی خبری روزانه‌ی افراد تبدیل شده است.
مخترع اینترنت گفته است:مروز من معتقدم که به‌ بحرانی‌ترین مقطع رسیده‌ایم و تغییرات قدرتمند برای بهتر کردنِ این شراط نه‌تنها ممکن است؛ بلکه لازم محسوب می‌شود.
استارتاپ Solid، قصد تغییر شیوه‌ی کنونی دنیای اینترنت را دارد؛ دنیای که قرار دادن اطلاعات شخصی در دستان شرکت های بزرگ فناوری به ازای دریافت خدمات از آن‌ها یک استاندار معمول شمرده می‌شود. این قضیه ابداً به نفع ما نیست. سالید به کاربران این حق را می دهد که اطلاعات شخصی شان را در کنترل کامل خود نگهداری کنند.
سالید را نمی‌توان یک برنامه‌ی افراطی و رادیکال جدید دانست. این پروژه، مجموعه‌ای از مشخصات ماژولار را در کنار هم قرار داده و بر پایه‌ی برخی از فناوری‌های بنیادین دنیای مجازی، از قبیل HTML، HTTP و REST توسعه یافته است. این برنامه به‌صورت کامل با نسخه‌های پیشین اینترنت سازگار است. هر کدام از مشخصات این سیستم به‌تنهایی ویژگی‌های اضافی دیگری را پدید می‌آورد؛ با این حال، اگر تمام قابلیت‌های آن را با یکدیگر به‌کار گیرید، فرصت‌های هیجان‌انگیز بسیاری برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به‌وجود خواهد آمد.
سالید به هر شخص، توسعه‌دهنده این قدرت را خواهد داد تا از راه‌های جدیدی برای فهمیدن، ساختن و پیدا کردن اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خلاقانه، قابل‌اطمینان و سودمند استفاده کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала