ترکیه: امریکا توافقات درمورد سوریه را اجرا نمی‌کند

© AP Photo / Hussein Mallaترکیه: امریکا توافقات درمورد سوریه را اجرا نمی‌کند
ترکیه: امریکا توافقات درمورد سوریه را اجرا نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا نقشه راه منبج سوریه را که با ترکیه درمورد آن توافق نموده بود، اجرا نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری ترکی اناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز چهارشنبه (۳ اکتوبر) در کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با موضوع منبج گفت: "تاکتیک ائتلاف وقت از سوی امریکا در موضوع منبج با گذر زمان تبدیل به مساله‌ای بزرگ شده است. نقشه راه منبج هر چه سریعتر باید به مورد اجرا گذاشته شود".

اردوی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
توافق ترکیه با امریکا برای حمله بر سوریه

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بر سر مسئله اعلان تقویم ۹۰ روزه در نقشه راه منبج توافق حاصل شده گفت: "در شرایط حاضر باید مراحل آموزش مربیان، آموزش نظامیان حاضر در منطقه توسط این مربیان و سپس گشت‌زنی‌های مشترک در منبج به پایان رسیده بود. به دلایل واهی موعد انجام اقدامات مربوط به تاخیر انداخته می‌شود. ما خواهان توقف این روند هستیم. باید هر چه سریعتر امنیت تامین و مقدمات بازگشت اهالی منبج به خانه‌‌های خود آغاز شود. دوباره تکرار می‌کنم نقشه راه منبج باید هر چه سریعتر اجرا شود".

قبل از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته بود که ایالات متحده امریکا وعده‌هایش مبنی بر اخراج تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ از منبج سوریه، را عملی نکرد.

یادآوری می‌کنیم که به تاریخ ۴ جون سال جاری وزرای خارجه امریکا و ترکیه در مذاکرات شان در واشنگتن نقشه راه منبج را به بحث گرفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала