سفر قریب الوقوع خلیل زاد به افغانستان

© Wikipedia / Photo by Monika Flueckigerزلمی خلیل زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان
زلمی خلیل زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عنقریب خلیل‌زاد سفرش را به افغانستان و کشورهای دیگر آغاز می‌کند.

اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، قرار است زلمی خلیل زاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان نخستین سفرش را پس از گرفتن این مقام به افغانستان و شماری از کشورهای دیگر آغاز کند.

رهبران افغانستان و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
خلیل ‌زاد: بازی پاکستان دولایی، خاینانه و تهدیدبرانگیز است
وزارت خارجۀ ایالات متحده می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد روز پنج‌شنبه (۱۲میزان) سفرش را به افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، قطر وعربستان سعودی آغاز می‌کند و این سفر ده روز را دربر خواهد گرفت.
در یک خبرنامۀ وزارت خارجه ایالات متحده امریکا آمده‌است که مأموریت آقای خلیل‌زاد هماهنگی و رهبری تلاش‌ها برای کشانیدن طالبان بر میز گفتگوها است.
خبرنامه می‌افزاید که او این تلاش‌ها را درهماهنگی نزدیک با حکومت افغانستان و طرف‌های دیگر از بهر زمینه سازی به پایان جنگ افغانستان از راه سیاسی، انجام خواهد داد.
پیش از این، مایک پومپیو، وزیرخارجه امریکا گماشته‌شدن خلیل‌زاد را به حیث نمایندۀ ویژۀ این کشور برای روند صلح افغانستان، اولویت دادن به گفتگوهای صلح حکومت افغانستان گفته بود.
پومپیو، از خلیل‌زاد همچون بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف نام می‌برد و گفته بود که او در افغانستان زاده و بزرگ شده و تجربه کار در این کشور را نیز دارد.
او افزود که مطمین است آقای خلیل‌زاد توانایی به موفقیت رسانیدن مأموریت برقراری صلح در افغانستان را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала