معاون رئیس جمهور امریکا توسط وزارت خارجه چین متهم به افترا شد

© AP Photo / Ng Han Guanمعاون رئیس جمهور امریکا توسط وزارت خارجه چین متهم به افترا شد
معاون رئیس جمهور امریکا توسط وزارت خارجه چین متهم به افترا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت، که سخنان معاون رئیس جمهور ایالات متحده امریکا درباره دخالت چین در انتخابات امریکا هیچ مبنایی حقوقی ندارد.

چین بدون نفت امریکا باقی ماند - اسپوتنیک افغانستان
چین بدون نفت امریکا باقی ماند
به گزارش اسپوتنیک، هوا چونین سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره اتهام زنی امریکا به چین در دخالت در انتخابات آن کشور گفت:- "سخنان مایک پنس درباره دخالت چین در انتخابات ایالات متحده امریکا کاملن بی اساس و با سیاست داخلی و خارجی چین همخوانی ندارد. این اظهارات کاملن ساختگی و گمراه کننده است و چین به شدت اعتراض اش را در برابر این گونه افترا و شایعه پراگنی ابراز می دارد".

هوا چونین گفت:- "چین همیشه به اصل عدم دخالت در سیاست داخلی کشورهای دیگر پایبند است، ما هیچ علاقه ای به دخالت در انتخابات ایالات متحده نداریم".

 به گفته وی، "جامعه بین المللی به وضوح دیده است که در هر مناسبت، بی وقفه کدام کشور در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می کند و منافع کشورهای دیگر را آسیب می زند."

این دیپلمات تاکید کرد، که سیاست چین در پیوند با ایالات متحده واضح و بدون تغییر است.

وی با تأکید بر اینکه، واشنگتن باید از اصرار بر اشتباهاتش و از اتهامات ناعادلانه علیه جمهوری خلق چین به خاطر آسیب رساندن به روابط دوجانبه جلوگیری و متعهد به همکاری با یکدیگر برای دستیابی به همکاری غیرمنتظره و همفکری بر پایه احترام متقابل شود.

پیش از این، پنس گفته بود، که چین در امور داخلی امریکا با ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی مداخله می کند.

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا پیشتر اتهامات مشابهی را مطرح و اعلام کرده بود که چین در تلاش مداخله در انتخابات ایالات متحده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала