مسکو به دنبال کانال گفت‌‌وگو میان ایران و اسرائیل

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو به دنبال کانال گفت‌‌وگو میان ایران و اسرائیل
مسکو به دنبال کانال گفت‌‌وگو میان ایران و اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌ها گزارش داده اند که روسیه تلاش می‌کند تا ایران و اسرائیل از طریق گفت‌وگو تمامی مسائل پیش‌آمده را حل نمایند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، روسیه برای سازماندهی گفت‌و گو بین ایران و اسرائیل تلاش خواهد ورزید تا این دو کشور تمامی مسائل را از طریق گفت‌وگو حل نمایند.
این روزنامه با اشاره به منبع عالی‌رتبه روسی نوشت:"تلاش‌های مسکو راهی برای گفت‌وگو بین تهران و تل آویو خواهد بود تا تشنج در زمینه تحویل سیستم دفاع هوایی اس-300 به سوریه کاهش یابد".

نتانیاهو صدراعظم اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
نتانیاهو خواستار تفتیش عاجل تاسیسات اتمی ایران شد

رسانه‌های اسرائیل در برابر تحویل سیستم اس-300 به منظور تامین امنیت ارتش فدراسیون روسیه در سوریه واکنش تندی از خود نشان دادند.
یادآوری می‌کنیم که مقامات روسیه، در مورد عرضه اس-300 به سوریه، بر این حقیقت تأکید کردند که این سیستم دفاع هوایی علیه اسرائیل یا علیه هر کشور دیگری بکار نمیروند، بلکه هدف اصلی آن افزایش امنیت پرسونل نظامی روسیه است که برای مبارزه علیه تروریسم در سوریه حضور دارند.
پیش از این، وزیر امور خارجه روسیه روز با تأکید بر این که ایران و اسرائیل باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند گفت کشورش حاضر است میزبان چنین مذاکره‌ای باشد و از این امر خوشحال می‌شود.
سرگئی لاوروف، در نشستی خبری که پس از سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد گفت که اگر دو طرف (ایران و اسرائیل) روسیه را محلی مناسب برای مذاکرات بدانند، ما واقعا خوشحال می‌شویم.
وزیر خارجه روسیه با اشاره به این که کشورش سال‌هاست در «ترویج یک نظام امنیتی» در خلیج کوشیده است گفت که ما موافق برقرار شدن چنین همکاری‌ای بین تهران و تل‌آویو استیم؛ حتی اگر همکاری هم نباشد، دست‌کم لازم است با یکدیگر حرف بزنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала