قانونی جدید سعودی در رابطه با جراحی زیبایی شتر ها

© REUTERS / Amr Abdallah Dalsh11-летний жоккей Айман перед началом международных верблюжьих гонок в пустыне рядом с египетским городом Исмаилия
11-летний жоккей Айман перед началом международных верблюжьих гонок в пустыне рядом с египетским городом Исмаилия - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درعربستان سعودی، ممنوعیت قانونی برای جراحی پلاستیک و تزریق بوتاکس برای شتر ها وضع شده است. متخلفان با برخورد قانونی و مجازات مواجه خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، در عربستان سعودی از مدت ها قبل، برای بهبود شکل ظاهر شتر ها از تزریق بوتاکس به لب ها و عمل جراحی پلاستیکی استفاده صورت می گیرد.
خبرنگار اسپوتنیک، با صاحبان شتر و وترنر ها ملاقات نموده است. آنها گفته اند، با وجود مخالفت ها در بعضی موارد، این عملیات ها هنوز هم صورت گرفته می تواند، به طور مثال در "تروماتولوژی". صاحبان شتر ها گفته اند برای زیبایی قانونی شتر ها از روش های درمانی و آرایشگری استفاده صورت می گیرد.  

مقامات مسول درعربستان سعودی فهرستی از عملیات جراحی ممنوعه برای شتر را منتشر نموده اند که در جمله آنها " عملیات کوهانه و زانو های شتر" و تزریق بوتاکس شامل است. 

​ 
بر اساس قانون، یک حیوان از نژاد اصیل باید " یک سر بزرگ، گردن وسیع، گوش های محکم، گونه های بزرگ و بروت" داشته باشد. چشم ها، لب ها، بینی حیوان نیز ارزیابی می گردد. جسامت شتر باید طویل باشد، کوهانه و پشت او نیز باید بزرگ باشد. و اندازه گوشهای یک شتر اصیل معمولا کوچک است. جراحان اغلب گوش های حیوان را با عمل جراحی به شکل مورد نظر و دلخواه صاحب آن درمی آورند.  

فرد متخلف برای ابد از مشارکت در تمام مسابقات محروم گردیده، همچنین به مصادره حیوان و جریمه های سنگین پولی محکوم می شود. مجازات در این خصوص پیش ازاین نیز در آن کشور وجود داشت، اما قبلا این مجازات بسیار جدی نبود و صاحبان شتر به خاطر تصاحب جوایز ارزشمند دست به رقابت های شدید می زدند.
همه ساله مسابقه زیبایی شترها در عربستان برگزار می شود وبرای شرکت در آن بیش از 30 هزار حیوان ا از سرتاسر عربستان سعودی آورده می شود.
شرکت کنندگان برای رسیدن به جایزه 57 میلیون دالری دست به تقلب می زنند. سال 2017 اعلام شد شترهایی که به لب آنها تزریق شده باشد، برخی از نقاط بدن آنها رنگ شده باشد یا در حالت طبیعی آنها تغییراتی ایجاد شده باشد اجازه شرکت در این رقابت را ندارند.
بنابراین در اخرین مسابقه، دوازده شتر به دلیل استفاده از بوتاکس از حضور در مسابقه زیبایی شتر‌ها در عربستان محروم شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала