مخالفت مجدد رئیس جمهور غنی به خصوصی سازی جنگ افغانستان

© ARG - ارگ- Fbاشرف غنی در دیدار با نمایندگان ولایت بلخ
اشرف غنی در دیدار با نمایندگان ولایت بلخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، در واکنش به برخی اخبار مبنی بر تمایل دونالد ترامپ به واگذاری جنگ افغانستان به شرکت بلک واتر گفت:حضور شرکت های خارجی در جنگ افغانستان هرگز عملی نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی"روزجمعه در جمع شماری از جوانان ولایت بلخ درشمال افغانستان تاکید کرد، دولت افغانستان هرگز اجازه نخواهد داد شرکت های خصوصی خارجی در این کشور به جنگ مسلحانه بپردازند.
رییس جمهوری افغانستان با اشاره به تلاش دشمنان افغانستان برای ایجاد تفرقه بین دولت و مردم این کشور تصریح کرد، افغانستان متعلق به همه مردم این کشور است و هرگز استثمار نخواهد شد.
اشرف‌غنی پیشترنیز اعلام کرده بود، دولت افغانستان به شرکت آمریکایی بلک واتر ، اجازه دخالت در جنگ افغانستان را نخواهد داد.
شمار زیادی از نمایندگان مجلس افغانستان نیز با حضور نظامی بلک واتر در این کشور مخالفت کرده و آن را برای امنیت افغانستان و کل منطقه بسیار خطرناک دانسته اند. 

ترامپ، بلک واتر را جایگزین نیروهای امریکایی در افغانستان می کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ، بلک واتر را جایگزین نیروهای امریکایی در افغانستان می کند

این در حالی است که اریک پرنس، بنیان‌گذار شرکت بلک واتر، در تلاش متقاعد کردن دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا برای واگذاری جنگ افغانستان به شرکت امنیتی خصوص‌اش است.
این درخواست اریک پرنس با انتقادهای زیادی در افغانستان مواجه شده است.
دیدبان حقوق بشر نیز هشدار داده است که خصوصی سازی جنگ افغانستان جان غیرنظامیان را در معرض تهدید جدی قرار می‌دهد.
جنگ افغانستان طولانی‌ترین جنگ در تاریخ امریکا شمرده می‌شود. بسیاری‌ها در واشنگتن معتقدند که این جنگ به بن بست نظامی مواجه شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала