روسیه آماده به مذاکرات در مورد افغانستان است، اما امریکا رد می‌کند

© Sputnikروسیه آماده به مذاکرات در مورد افغانستان است، اما امریکا رد می‌کند
روسیه آماده به مذاکرات در مورد افغانستان است، اما امریکا رد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفته‌وار این وزارت می‌گوید که مسکو آماده گفتگو با امریکا برای حل وفصل و برقرار نمودن صلح‌ پایه‌دار در افغانستان است، اما واشنگتن پیشنهادات روسیه را در این مورد رد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفته‌وار این وزارت در مسکو گفت که مسکو آماده گفتگو با امریکا برای حل و فصل و برقرار نمودن صلح پایه‌دار در افغانستان است، اما واشنگتن پیشنهادات مذکور را رد می‌کند. وی خاطر نشان کرد که مسکو واقعاً نمی‌تواند با تعدادی از اقدامات ایالات متحده امریکا در رابطه با افغانستان موافقت کند، زیرا این اقدامات امریکا به بهبودی افغانستان منجر نمی‌شود، بلکه اقدامات امریکا تنش‌ها را در آن کشور را افزایش می‌دهند.

ماریا زاخاروا گفت: "ما برای گفتگو با امریکا در این زمینه آماده استیم. متاسفانه ما هیچ واکنش واقعی واشنگتن را در این مورد (گفتگو در باره صلح افغانستان) نداریم. البته که اختلافات نظر وجود دارد، و این اختلافات باید در میز مذاکره حل و فصل شود که ما آماده این کار استیم و بارها و بارها از امریکا این را خواسته ایم". 

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، کشورهای که برای صلح افغانستان در تلاش استند می‌توانند با متحد شدن صلح پایه‌دار در افغانستان برقرار نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала