تشکیل هیئت برای بررسی قضیه لعل و سرجنگل

© Sputnik / K.Akifiتشکیل هیئت برای بررسی قضیه لعل و سرجنگل
تشکیل هیئت برای بررسی قضیه لعل و سرجنگل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست اجرایی حکومت افغانستان نوشت: هیئتی برای بررسی قضیه ولسوالی لعل و سرجنگل تشکیل شده است.

پیام محمد حنیف اتمر رئیس پیشین شورای امنیت افغانستان به مناسبت وقوع حادثه لعل و سرجنگل - اسپوتنیک افغانستان
پیام محمد حنیف اتمر رئیس پیشین شورای امنیت افغانستان به مناسبت وقوع حادثه لعل و سرجنگل
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، ریاست اجرایی حکومت افغانستان از تشکیل هیئتی برای بررسی قضیه تلفات غیرنظامیان در حمله نیروهای امنیتی برای دستگیری قوماندان علی‌پور، فرمانده نیروهای خیزش مردمی در مناطق مرکزی، در ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور خبر می‌دهد.

داکتر عبدالله عبدالله با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به این تلفات غیرنظامیان واکنش نشان داده و آن‌را رویدادی غم‌انگیز خوانده است.

 در این بیانیه به نقل از آقای عبدالله آمده است:- "با تأسف مطلع شدیم که در پی حوادث روزهای اخیر تعدادی از افراد ملکی در ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور به شهادت رسیده‌ و تعدادی زخمی شده‌اند".

به گفته وی، مردم صلح‌دوست و با عزت لعل و سرجنگل همیشه در کنار دولت و حکومت قرار داشته‌، از حکومت و دست‌آوردهای نظام، دفاع و حمایت کرده‌اند و سزاوار خدمت و حمایت می‌باشند.

رئیس اجرایی حکومت افغانستان خاطرنشان کرده است، که برای بررسی حادثه ولسوالی لعل و سرجنگل، هیئتی از مرکز تعیین گردیده تا قضیه را به صورت همه‌جانبه بررسی نماید.

وی افزوده، پس از ارزیابی همه‌جانبه حادثه و شناسایی مسئولان و عاملان قضیه، تصامیم لازم اتخاذ می‌گردد و مردم نیز در جریان گزارش و تصمیم هیأت قرار می‌گیرند.

پیش از این، سران جنبش روشنایی به شدت عملیات نیروهای دولتی برای دستگیری فرمانده علی پور را محکوم و حکومت افغانستان را به فتنه انگیزی متهم نموده بودند.

یادآوری می کنیم، بامداد روز گذشته نیروهای دولتی برای دستگیری قوماندان علی‌پور در ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور دست به عملیات زدند، که در نتیجه آن 7 غیرنظامی به شمول زنان جان باختند؛ هرچند منابع محلی آمار این تلفات را بیش از 10 تن عنوان می‌کنند. هم‌چنین چندین تن دیگر در نتیجه این درگیری‌ زخمی‌ شده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала