پامپئو درمورد ملاقاتش با کیم جونگ اون سخن گفت

© AP Photo / White Houseپامپئو درمورد ملاقاتش با کیم جونگ اون سخن گفت
پامپئو درمورد ملاقاتش با کیم جونگ اون سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا پس از سفر به پیونگ یانگ و ملاقات با رهبر کوریای شمالی، سفرش را "خوب" نامید.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در صفحه توییترش نوشته است: "سفر خوبی به پیونگ یانگ داشتم تا با کیم دیدار کنم. ما تلاش‌ها برای دستیابی به توافقاتی که در نشست سنگاپور صورت گرفته بود، را ادامه می‌دهیم. بخاطر پذیرایی از من و تیم ام سپاسگزاری می‌کنم".

قبل از این گزارش شده بود که هدف اصلی اعلام‌شده سفر پامپئو آمادگی برای دومین نشست ایالات متحده امریکا — کوریای شمالی می‌باشد. دونالد ترامپ، رئيس جمهور امریکا اعلام نموده است که ملاقات وی با کیم جونگ اون "بسیار زود" برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود که پامپئو پس از سفر به پیونگ یانگ به سئول، پایتخت کوریای جنوبی سفر نموده، درمورد نتایج سفرش با رئیس جمهور کوریای جنوبی گفتگو خواهد کرد.

کوریای شمالی: بدون اعتمادسازی از سوی امریکا هرگز خلع سلاح نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
کوریای شمالی: بدون اعتمادسازی از سوی امریکا هرگز خلع سلاح نمی‌کنیم

قرار بود پامپئو در ماه اگست به پایتخت کوریای شمالی سفر نماید، اما به دلیل عدم پیشرفت در اجرای توافقاتی که در نخستین نشست رهبران امریکا و کوریای شمالی که در سنگاپور اعلام شده بودند، به تعویق افتاد.

به تاریخ ۱۲جون در دیدار سنگاپور، دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور امریکا و کیم جونگ اون؛ رهبر کوریای شمالی پس از چندین ساعت مذاکره یک سند توافق امضاء کردند. 
ترامپ پیش از امضای این توافق گفت: تصور می‌کنم تمام روابط ما با کوریای شمالی و شبه جزیره کوریا بسیار متفاوت از گذشته خواهد بود. ما در حال ایجاد یک ارتباط ویژه هستیم. مردم بسیار تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
وی افزود: انتظار داریم روند خلع سلاح به زودی آغاز شود. سندی که امضا کردیم بسیار جامع است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала