پاسخ هند به تحریم های امریکا به خاطر خرید S-400 از روسیه

© Sputnik / Aleksey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ هند به تحریم های امریکا به خاطر خرید S-400 از روسیه
پاسخ هند به تحریم های امریکا به خاطر خرید S-400 از روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس نیروهای زمینی ارتش هند اعلام کرد که کشورش آگاه است که با خرید S-400 از روسیه، احتمال دارد با تحریم های ایالات متحده مواجه گردد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از New Indian Express رئیس نیرو های ارتش هند، بیپن راوات، ضمن اعلام این مطلب در ادامه گفت، از آنجا که هند یک کشور مستقل است، لذا به خرید این تسلیحات از روسیه تصمیم گرفته شد.
او تأکید گرد: " آری ما آگاهی داریم که ممکن است با تحریم های امریکایی روبرو شویم، اما خاطرنشان ساخت که، روسیه نباید از تحکیم روابط میان دهلی نو و واشنگتن ابراز نگرانی نماید".
رئیس ارتش هند گفت، " اگر هند برای دستیابی به تکنولوژی های مدرن،با ایالات متحده روابط برقرار کند، باز هم سیاست مستقل خود را دنبال خواهد کرد".  

علاقمندی هند به خرید تسلیحات نظامی روسی - اسپوتنیک افغانستان
علاقمندی هند به خرید تسلیحات نظامی روسی

بیپن راوات گفت،در حالی که ما با شما در مورد تحریم ها بحث می کنیم و شما در مورد آنها ها می پرسید، ولادیمیر پوتین و نارندرا مودی بادرنمظر داشت اینکه، ممکن است هند در آینده با یک سلسله چالش ها از سوی امریکا مواجه شود، باز هم قراردادی را برای خرید مجتمع های S-400 امضا نمودند."
در جریان سفر رئیس‌جمهور روسیه به دهلی‌نو، قرارداد فروش سیستم های دفاع راکتی اس-400 به هند امضا شد.
این قرارداد به ارزش 5.4 میلیارد دالر، در جریان سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به هند و دیدار با «نارندا مودی» نخست‌وزیر این کشور امضا شد.
طبق این قرارداد که علی‌رغم تهدیدهای شدید امریکا به اعمال تحریم‌های اقتصادی منعقد شد، اولین محموله شامل پنج فروند از مجتمع های S-400 در ماه اکتبر سال 2020 به هند تحویل داده خواهد شد.
سیستم راکتی S-400 یکی از پیشرفته‌ترین سیستم های دفاع هوایی است اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است.
در نیمه جولای امسال بود که درپی مذاکرات فشرده وزارت دفاع هند با همتای روسی، مسکو با فروش این سامانه سیستم راکتی به دهلی‌نو موافقت کرد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала